środa, 14 sierpnia 2019

Jak myć zeby psu

Czyszczenie zębów jest tak samo ważne dla ludzi jak i dla psów. Wielu właścicieli często nie dba o higienę jamy ustnej swojego pupila. Poniżej znajdziesz porady jak skutecznie umyć psu zęby. Pies to najwierniejszy przyjaciel człowieka.


Nikt chyba nie będzie zaprzeczał temu staremu przysłowiu. Większość z nas ma swoich psich przyjaciół.

Nasz pies wymaga podobnej higieny jak my sami. Zatem należy go szczotkować, kąpać oraz myć mu zęby. Jeśli nie będziemy dbać o zęby naszego pupila istnieje ryzyko, że nasz pies nabawi się próchnicy. Dla niektórych psów zabiegi pielęgnacyjne są synonimem prawdziwego koszmaru. Na logikę, jeśli coś jest nieprzyjemne lub nieprzewidywalne, to trzeba przed tym uciekać lub buntować się wierzgając ile sił w łapach.


Z tego powodu pozornie nieskomplikowane zabiegi, stają się zmorą także psich opiekunów. Jak dbać o psie zęby, by były silne i zdrowe? Jak samodzielnie wykonać pastę do zębów dla psa?

Jaką szczoteczkę wybrać? Wszystko o pielęgnacji psich zębów. Długo przymierzam sie do mycia mojemu psu zębów (ma już lata) ale on nie pozwala się nawet dotknąć za pysk i od razu mnie gryzie. Raz mi się udało włożyć. Oczywiście jedne psy mają większa, a inne mniejszą tendencję do odkładania się kamienia na zębach.


Ale warto pamiętać, że psu zęby muszą służyć całe życie. Czy zaglądacie do psiej paszczy i sprawdzacie, jak to wygląda u Was? Przyznam się szczerze, że moje psy bardzo długo nie miały żadnych problemów z zębami.


A po co chcesz myć psu żeby? Są na to naturalne sposoby a nie jakieś pasty :) Moje psy mają po dwa lata a żeby mają bielusieńkie. Dawaj psu regularnie kości do gryzienie,i wszystko co jest twarde,Nie dość,że pies wten sposób wyrabia sobie mięśnie, szczeka robi się mocniejsza to i zęby będą też czyste. Ja nie wyobrażam sobie,żebym myła psu zęby,Moja poprzednia rottka. Najlepiej delikatnie i dosyć często.


Można je szczotkować nawet codziennie, krótkimi ruchami. Do mycia trzeba używać past przeznaczonych dla psów. W ramach dbania o zdrowie jamy ustnej u psa do jego diety trzeba włączyć twarde pokarmy.


Należy jednak unikać podawania zwierzęciu twardych kości.

Mycie psich zębów przynosi zamierzone efekty jednak tylko wtedy gdy jest wykonywane regularnie – dokładnie tak jak u nas. Natomiast sama szczotka do zębów nie jest dobrym pomysłem – pies traktuje ja raczej jako cos do gryzienia i zabawy a nie jako sprawce higieny jamy ustnej i zębów. Jak myć zęby psa aby zapobiec brzydkiemu zapachowi? Marioli Fuz ⭐ dlaczego higiena jamy ustnej jest tak ważna ⭐ jak szczotkować zęby.


Bardzo dobre artykuły o kotach i psach rasowych co już pisałam. Norweski leśny to piękny kot, a ja bym prosiła o rasę syberyjski i osobno neva masquerade. Należy zakupić pastę oraz szczoteczkę do tego przeznaczoną.


Ja osobiście polecę ci zestaw TRIXIE: Jak dla mnie jest świetny, jego cena również nie jest wysoka. Możliwe, że pies będzie uciekał przy kontakcie z miętową pastą dlatego też polecę ci smakową, choćby tą: Pies mojej koleżanki wylizywał ją z tubki. Poza tym wszelkiego rodzaju kostki pedigree nie są nic warte. Sama nigdy nie czyściłam zębów swoim psom. Dostawały takie jedzenie i naturalne gryzaki, że nie miały kamienia.


Wiem jednak, że są psy - zwłaszcza starsze, u których dodatkowe mechaniczne czyszczenie zębów jest koniecznością. Moja współpracowniczka Joanna Kleczkowska opisuje, jak oswoić psa z czyszczeniem zęboacute;w i kiedy udać się do psiego dentysty. Przed snem Damian dba o higienę psich kłów i siekaczy. No dobra, teraz powstaje pytanie „jak zacząć myć psu zęby?


Po prostu musimy zacząć to robić. Nieważne jak zaczniemy, w przypadków na początku będzie źle… BARDZO ŹLE. Pies będzie się wierzgał, wymigiwał, prychał i wypychał język do przodu. O prawdziwym umyciu zębów możecie zapomnieć. Czy wiesz jak myc psu zęby?


Kłopot tylko w tym, że nie każdy pies ją zje. Nieźle działa sucha karma - jednak jeśli pies nie jadł jej wcześniej, ciężko go będzie w wieku lat przestawić. Oral CleanCare nie stosowałam, ale pasty weterynaryjne owszem i moim zdaniem są OK. Pies również potrzebuje higieny, potrzebuje więc też mycia zębów. Nie to jednak takie łatwe jak się wydaje, można się obawiać że pies nas ugryzie, albo zadrapie.


Pokazuję sposób jak w bezpieczny sposób umyć zęby naszemu zwierzakowi. Zabieg należy przeprowadzać co 7-dni u szczeniąt, które mają już stałe zęby. Wcześniej można myć psu mleczaki samą mokrą szczoteczką w celu przyzwyczajenia psa do niej.


Niestety, niektóre psy, zwłaszcza te, które trafiły do nas jako dorosłe zwierzęta, mogą nie pozwalać sobie na takie zabiegi. Ta super miękka szczoteczka wyposażona jest w pona. To czy pies będzie się chętnie mył w przyszłości, w dużym stopniu zależy od tego jak będzie przeprowadzona ta pierwsza kąpiel.


Jeśli nie musimy psa koniecznie wyczyścić, to nie zmuszamy psa na siłę do tego zabiegu, nie polewamy go wodą i nie szarpiemy się z nim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty