środa, 10 lipca 2019

Dziwne tiki

Tiki to nawracające, nierytmiczne (to znaczy niepojawiające się z regularnością) stereotypowe (o podobnym u jednego chorego obrazie), krótkotrwałe, szybkie, czasami gwałtowne ruchy (tiki ruchowe) lub dźwięki produkowane przez strumień powietrza przechodzący przez nos, gardło, usta (tiki tzw. wokalne, dźwiękowe). Tiki nerwowe u dziecka to powtarzające się, mimowolne ruchy, np. Czasem tikom towarzyszą dźwięki: chrząkanie, pociąganie nosem, cmokanie, powtarzanie jakiegoś słowa. Większość dzieci nie zdaje sobie sprawy z tików i nie jest w stanie ich kontrolować.


Moje tiki zaczęły się chyba w wieku lat.

Może trochę później, nastąpiło to gdy wraz z rodzina przeprowadziliśmy się do Anglii. Na początku nie było to nic wielkiego. Dzisiaj zauważyłam dziwne zachowanie u mojego 8miesiecznego dziecka.


Wzbudzają w rodzicach lęk, zaskoczenie i wstyd. Maluch, który przewraca lub mruga oczami, wykonuje dziwne miny, przechyla głowę na jedną stronę, potrząsa nią czy wysuwa co chwilę język wymaga konsultacji lekarskiej. Tak właśnie bywa u dzieci, u których zaburzenia tikowe mogą objawiać się w pewnym okresie ich życia (zazwyczaj podczas dojrzewania), po czym odnotowywane jest (najczęściej samoistne) ustąpienie tych mimowolnych czynności ruchowych.


Konieczne jest wyeliminowanie przyczyny tików, a mianowicie wyleczenie dziecka z pasożytów (głównie glista, którą ma ponad z nas).

Jej odchody dostają się do mózgu dziecka oddziałując na centralny układ nerwowy, stąd tiki i różne dziwne zachowania (obgryzanie paznokci, chrząkanie, zgrzytanie zębami, i wiele innych). Moj syn skonczy w styczniulat tiki zaczely sie wiosna tego roku czasami robil dziwne miny innym razem podnosil rece zazwyczaj tiki utrzymywaly sie ok tygodnia latem calkowicie zniknely pojawily sie we wrzesniu( powrot do przedszkola) balam sie ze w przedszkolu dzieje sie cos niepokojacego ns szczescie lekarka uswiadomila mnie ze za pomoca. DZIWNE LIFEHACKI Z TIK TOKA Cześć! W dzisiejszym odcinku będę testować dziwne lifehacki które znalazłam na Tik toku :D Dzięki temu ocenię jak się sprawdzają w prawdziwym życiu czy wgl.


Leżąc w łóżeczku przy zabawie w powiedz mama jeśli to ma jakiekolwiek. Nie mogę się maksymalnie wyluzować tylko moje ciało się spina. Czym może to być spowodowane ? Dziwne tiki u 5-letniej córki.


Wcześniej wychowywałem ja sam, ale po próbie odebrania matce opieki, sąd dał jej opiekę, bo jest Norweżką i jest u siebie. Odkąd córka zaczęła mieszkać u mamy, zauważalne są zmiany. Dziś, gdy córka jest u mnie, zauważyłem dziwne tiki: macha głową cały czas w. Witam, mam 5-letnią córkę.


Mam rocznego kundelka, który ma częste dziwne odruchy tzn. Jak leży na plecach robi takie jakby wykopy tylnymi łapkami i często przy tym szczeka i podgryza sobie te łapy. Czy to może być jakiś problem na podłożu psychicznym?

Pies został po miesiącu wzięty przeze mnie od swojej. Są to jednolite, nagłe, niezależne od woli (czasem można je zatrzymać na krótką chwilę), niekontrolowane, impulsywne, niecelowe, powtarzalne ruchy lub skurcze różnych mięśni, a nawet całych grup mięśniowych. Skurcze te mają najczęściej charakter nawracający. U osób zdrowych pojawiają się głównie w czasie snu podczas fazy NREM, ale również i REM, budząc śpiącego. Mioklonie występują fizjologicznie lub są objawem choroby.


Enjoy the videos and music you love, upload original content and share it all with friends, family and the world on. Od jakiegoś czasu mam problem z drżącymi rękoma i trzęsącymi się polikami. Mój roczny synek od kilku tygodni co jakiś czas bez powodu wzrusza ramionami robi tak w różnych sytuacjach - podczas zabawy jedzenia podczas spacerów - generalnie nie zauważyłam żeby robił to w konkretnych sytuacjach zastanawiam się, czy to normalne? NN to już praktycznie choroba cywilizacyjna, ale to nie oznacza, że każdy z taką dolegliwością ma być niezdolny do funkcjonowania, wręcz przeciwnie, tylko trzeba sobie uświadomić, że to nie musi być problem. Tiki są zaburzeniami, które zazwyczaj powodują u rodziców dwojakie reakcje: u niektórych wzbudzają duży lęk i niepokój, a przez innych są traktowane jako przejściowe trudności, które same miną.


Tiki są to niezależne od woli, szybkie i nagłe skurcze mięśni jednej lub więcej części ciała. Proste tiki przyjmują postać groteskowych ruchów, takich jak: uporczywe mruganie, dziwne ruchy języka, grymasy twarzy, otwieranie ust, marszczenie czoła, potrząsanie głową, ruchy przypominające zaprzeczanie lub przytakiwanie, wzruszanie ramionami, zaciskanie pięści. Powinniśmy zwrócić uwagę na wszelkie zmiany zachodzące w relacji kota z właścicielem.


Jeśli nasz kot zaczyna unikać kontaktu, częściej niż zwykle przebywa w odosobnionych miejscach, nie wykazuje radości, gdy próbujemy nawiązać z nim relację, to należy zwiększyć swoją czujność. W chwili podniecenia emocjonalnego reagują czerwienieniem się, jąkaniem, tikami (reakcje nerwicowe). Nie potrafią dzieci takie opanować swoich emocji. W pracy są chaotyczne, mają kłopoty z koncentracją uwagi.


Pracują albo szybko i niedbale, albo bardzo wolno, popełniają dużo pomyłek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty