poniedziałek, 18 marca 2019

Badanie słuchu u noworodka nie wyszło

Natomiast powszechne i bezpłatne badania przesiewowe słuchu u noworodków zostały w Polsce zainicjowane dzięki. Re: “Niewysłuchane” uszko u noworodka? My tak miałysmy i mamy nadal.


W szpitalu na lewe ucho badanie nie wyszło, potem razy byłam z nia na kontroli w szpitalu w poradni i tez wynik nie wyszedł. Mój synek ma obecnie miesiące, wczoraj byłam na badaniu słuchu, ponieważ ma obciążenie genetyczne. Jeżeli wynik jest dodatni (czyli poprawny) z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że narząd słuchy rozwinął się prawidłowo (niestety 1 pewności nie ma gdyż istnieje kilka rzadkich schorzeń, które to badanie przechodzą pozytywnie).

Wynik negatywny badania słuchu noworodków nie oznacza jeszcze, że dziecko jest głuche. Gdy nie wyszło nam drugie badanie myślałam, że nerwy mnie wykończą. A ja mało cierpliwa jestem. Mam ogromną prośbę do mam, które niedawno urodziły i ich dzieci miały robione to badanie w szpitalu, chodzi mi mianowicie o wynik. Co oznacza nieprawidłowy wynik badania przesiewowego słuchu?


W przypadku wątpliwego wyniku badania do Książeczki Zdrowia Dziecka będzie wklejony „ŻÓŁTY CERTYFIKAT” naklejka (wklejka), która jest sygnałem, że nie udało się zarejestrować prawidłowego wyniku badania. Nie oznacza to jeszcze, że dziecko nie dosłyszy. Takie badanie wg opinii mojego pediatry nie powinno być robione w szpitalu zaraz po urodzeniu tylko tyg po w przychodniach rejonowych.

Ze względu na fakt, że aparaty są drogi ei jest ich niewiele robi się te badania dzieciom w szpitalach zaraz po urodzeniu. U naszego synka w drugiej dobie życia wynik badania słuchu lewego uszka był nieprawidłowy. Skierowano nas do poradni audiologicznej,gdzie ucho lewe wyszło ok,ale prawe nie przeszło badania.


Przyczyny wrodzonych wad słuchu. Jeśli wynik będzie prawidłowy, dziecko otrzyma tzw. Każdy noworodek, mniej więcej w drugim dniu życia, ma wykonywane badanie słuchu. Dzięki uprzejmości fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wszystkie oddziały noworodkowe zostały wyposażone w aparaty badające słuch. Możliwość wczesnego zdiagnozowania i leczenia wrodzonego niedosłuchu u dziecka, stanowi nieocenioną pomoc w prawidłowym rozwoju malucha.


Wyniki są przedstawiane w formie wykresu. Dzięki takiemu badaniu można wykryć próg słuchu danej osoby. Nie jest wtedy rozpraszana przez czynniki zewnętrzne, nie porusza się i jest spokojna. Ulewanie a badania słuchu u noworodka witam Jestem mamą tyg córeczki, miała ona robione badania słuchu przesiewowego w szpitalu i wyszła jej kontrola,wczoraj zrobilismy jej ponownie i znowu nie wyszło prawidłowo. Pani robiaca badanie zapytała mnie czy córka ulewa bo to może mieć wpływ.


Jest zapisana na badanie ABR. Oskarek napisał w zdrowie i pielęgnacja dziecka: Witam wszystkie mamusie! Mam nadzieje,że mi pomożecie i dodacie otuchy.


Mój synek w szpitalu miał wykonane badanie słuchu, za pierwszym razem nie wyszło badanie obydwu uszu, za drugim jedno wyszło zdrowe drugie wyszlo do kontrolo. Dostalam od pediatry skierowanie do poradni audiologocznej na.

Pierwsze badanie przesiewowe wykonywane w oddziale noworodkowym odbywa sie według skróconego protokołu. Badanie przesiewowe słuchu! Nikt nie udzielił mi informacji jak interpretować ten wynik. U mojego synka po urodzeniu wykonano badanie przesiewowe słuchu,które niestety nie wyszło tzn. To ważne testy, dlatego zanim dziecko wyjdzie z mamą do domu, zostanie przebadane pod kątem istnienia u niego ewentualnych chorób czy wad wrodzonych, których nie da się wykryć podczas rutynowych badań.


Takie badanie u noworodka i niemowlaka wykonuje się metodami obiektywnymi, nie wymagającymi interakcji ze strony małego pacjenta. Co ważne - przesiewowe badanie słuchu u noworodka wykonywane jest już w drugiej dobie życia. Bez prawidłowego słuchu nie rozwinie się właściwie mowa, a zatem możliwość komunikacji ze światem, ograniczone są najróżniejsze funkcje poznawcze. W Polsce diagnostyka słuchu jest na najwyższym światowym poziomie. Uszkodzenie słuchu u noworodka można wykryć za pomocą badań przesiewowych, które wykonywane są w szpitalu już w drugiej dobie życia dziecka.


Tak brzmiałaby najprostsza odpowiedź. Tak samo jak robi się to w przypadku badań w kierunku wykrycia innych chorób genetycznych. Około wad słuchu u noworodków i niemowląt to uszkodzenia wrodzone. Na powstanie wady mają wpływ czynniki prenatalne (uwarunkowania genetyczne), perinatalne i postnatalne.


Czy badanie przesiewowe u noworodka jest ISTOTNE czy ma tylko CHARAKTER POGLĄDOWY Lekarz w szpitalu powiedział (po pierwszym badaniu), że mogą zalegać resztki. Natomiast do tej pory ma problemy z mową - i badania słuchu wykonywałam wielokrotnie. Pomyśl - masz to szczęście, że wcześnie możecie zacząć działać. I zrobić wszystko, by później ze słuchem było jak najlepiej. Program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków.


To absolutny rekord świata! Dzięki całorocznemu programowi Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu badamy prawie wszystkie noworodki w kraju! Oddziale Neonatologicznym z Intensywną Terapią i Patologią Noworodka we Włocławku przebadaliśmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty