środa, 29 listopada 2017

Kręcenie głową u dziecka

Co oznacza kręcenie głową u dziecka 3-miesięcznego podczas snu? Mam 5miesiecznego synka. Od ok 3miesiecy po zaśnięciu i odlozeniu do łóżeczka spi spokojnie ok 2godzin. Dzien w dzien ok godz zaczyna przez sen energicznie kręcić główką raz w lewo, raz w prawo i na zmianę.


Do tego kręci też całym ciałkiem jakby chciał.

Niestety zdarza się, że kiedy dziecko mówi, że kręci mu się w głowie przyczyny są znacznie poważniejsze. Najgroźniejsze są nagłe zawroty głowy z zaburzeniami równowagi i nudnościami. Autorka tej odpowiedzi miała kilka miesięcy, kiedy jej rodzice byli u lekarzy wszystkich specjalności, by znaleźć przyczynę nagłych ruchów głowy na boki.


Neurolog, pediatra, psychiatra! Poradziła, by rodzice obserwowali dokładnie otoczenie dziecka i jego opiekuna czyli mojego dziadka. Czy energiczne kręcenie główką przez dziecko to powód do zmartwień?


Przyczynę odkryła pediatra nr 3. Ostatnio zauważyłam u Filipa dziwny nawyk.

Wygląda to tak, jakby chciał sam się kołysac przed snem. Witam mam miesięcznego syna od jakiegoś miesiąca zaczął kiwać główka tak jak by kiwał nie, trochę się niepokoje bo zaczyna to robić coraz częściej i dłużnej ,zauważyłam ze jak jest zmęczony albo znudzony to robi to częściej,tez nie raz jak ja kiwam do niego głowa nie. U dzieci za zawrotów głowy odpowiadają przede wszystkim zapalenia ucha środkowego, łagodne napadowe zawroty głowy dzieci oraz migrena (tab.). Gwałtowne ruchy głową u niemowlęcia mogą być bardzo niebezpieczne.


Tiki nerwowe u dziecka to powtarzające się, mimowolne ruchy, np. Czasem tikom towarzyszą dźwięki: chrząkanie, pociąganie nosem, cmokanie, powtarzanie jakiegoś słowa. Większość dzieci nie zdaje sobie sprawy z tików i nie jest w stanie ich kontrolować. Dziecko z tikami może jednak wzbudzać zainteresowanie otoczenia czy być wyśmiewane przez rówieśników.


Co w takim razie powinno się zrobić w przypadku tików u dziecka? Po pierwsze – dziecko nie zawsze jest świadome tego, że tiki u niego występują. W takiej sytuacji najkorzystniej byłoby nie zwracać jego uwagi na ten właśnie fakt. Witam ja mam letnią córeczkę, która od lat ma zawroty głowy.


W trakcie tych zawrotów głowy ma utratę równowagi, czyli musi sobie usiąść, przytrzymać się czegoś, jak to minie to idzie dalej i jest ok do następnego razu. To bardzo dziwne, lekarze też nie mają pojęcia co jej jest. Choroba lokomocyjna niemowląt raczej nie dotyczy, ale cierpi na nią wiele dzieci powyżej pierwszego roku życia.


Dziecko blednie, zaczyna się pocić, narzeka, że kręci mu się w głowie i jest mu niedobrze. W ciągu dnia potrząsa głową na boki.

Robi to również podczas snu. Nie wiem czy to krąg czy co, ale ciągle macham głową, dopóki mi nie strzeli w karku. To już mnie trochę przeraża, ponieważ po pierwsze dziwnie to wygląda i jest dla mnie męczące.


Wydaje mi się, że jest to już jakiś tik, ale jest to spowodowane tym, że dokucza mi ten kark. Kręcenie głową u niemowlaka. Witajcie, Jestem mamą tygodniowego niemowlaka i zauważyłam w ostatnim czasie, że mały często kręci główką, jakby chciał powiedzieć nie. Jest to szczególnie zauważalne jak zasypia i jak leży spokojnie w łóżeczku np nad ranem. Czy Wy też obserowałyście takie zachowanie u Waszych dzieciaczków?


Męczą cię zawroty głowy? Ich przyczyny są rozmaite – najczęściej wynikają z niedotlenienia lub stresu, mogą jednak oznaczać problemy z krążeniem czy układem nerwowym, a nawet kręgosłupem. Dowiedz się, jak rozpoznać powód kręcenia się w głowie i kiedy konieczna jest wizyta u lekarza! Kiedy dziecko zaczyna kręcić głową, możesz martwić się, że coś jest nie tak.


Możesz nawet zastanawiać się, czy twoje dziecko jest za małe, aby potrząsać głową. Niektóre przypadki drżenia głowy są związane z zaburzeniami neurologicznymi lub rozwojowymi. Jednak większość przypadków jest normalna. Cie straszyć, ale jeśli Twoja mała ma infekcję i tak zaczęła robić, nie czekałabym do piątku. Zawroty głowy u dzieci mogą mieć różne przyczyny.


Wyróżnia się przyczyny centralne i obwodowe. Wśród przyczyn centralnych, do najczęstszych u dzieci należą: zawroty głowy po przebytych urazach czaszki, w przypadkach padaczki skroniowej, pozapalne (np. po zapaleniu opon mózgowo-rdzeniowych i mózgu), chorób psychosomatycznych, zatruć, wad wrodzonych ośrodkowego układu. Mój 8- miesięczny synek od jakiegoś czasu, jak tylko jest zmęczony albo mu się nudzi np w wózku, zaczyna bardzo szybko potrząsać, kręcić głową na boki, aż widać że mu się. Przeszkadzają im szwy, metki, szorstkie tkaniny.


Boją się szybkiego ruchu, wysokości i utraty równowagi. Huśtanie, wspinanie się czy kręcenie to dla nich źródło nieprzyjemnych doznań. Podobnie jak wiele smaków czy zapachów - niektóre mogą nawet wywoływać u takich dzieci odruch wymiotny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty