wtorek, 30 czerwca 2015

Nerw strzałkowy ból

Witam, miałam wykonane badanie EMG, które wykazało uszkodzenie nerwu strzałkowego w okolicy stepu lewej nogi. Przyjęłam serie zastrzyków i czekam na rehabilitacje. Największym problemem jest ból zaczynający się od palców a kończący na plecach ból jest rwący klujący lub piekący.


Po dłuższych chodzeniu noga robi się sztywniejsza co utrudnia chodzenie i zwiększa się ból. Nerw strzałkowy jest najczęściej uszkadzanym nerwem obwodowym, znajdującym się w obrębie kończyny dolnej. Do uszkodzenia nerwu strzałkowego może dojść na wielu płaszczyznach. Przyczynić może się to do znacznego pogorszenia funkcji w obrębie kończyny dolnej, szczególnie stopy, co utrudnić może fun. Ból może wynikać z kilku różnych powodów, mogą to być uszkodzenia wynikające z uszkodzenia mięśnia stabilizujących staw kolanowy jak również różnego typu zaburzenia nerwowe.


Potrzeba jest dokładniejsza diagnostyka ponieważ po tak krótkim opisie nie jesteśmy w stanie stwierdzić jakiego typu jest. Był drugi raz operowany przezz Prof. Dzieli się na nerw strzałkowy powierzchowny i głęboki. Pierwszy z nich pełni głównie funkcje czuciowe, drugi – odpowiada za motoryczne (ruchowe) unerwienie mięśni bocznej i przedniej części łydki, a także prostowników wszystkich palców stopy, w tym palucha. Zapalenie nerwu kulszowego i jego ból mogą być wywołane przez ucisk wzdłuż jego przebiegu.


Najczęściej źródłem zapalenia jest przepuklina kręgosłupa uciskająca korzenie nerwowe tworzące nerw kulszowy. Głównym objawem zapalenia jest ból promieniujący do nogi, czyli rwa kulszowa. Dzień dobry, mam lat jestem mężczyzną aktywnym fizycznie.


A teraz zaczęły mi drętwieć palce u rąk. Odpowiada zarówno za przekaźnictwo czuciowe jak i ruchowe w obrębie podudzia i stopy. Przyczyny uszkodzenia nerwu strzałkowego bywają różne.


Objawy porażenia nerwu strzałkowego to brak możliwości zgięcia grzbietowego stopy i palców oraz ruchu. Każa nam czekać i twierdzą ze nie ma szans na jakiekolwiek wyleczenie. Darek nie może wogule podnieśc stopy ma ją zwieszoną w dół, do tego ma bóle,drętwienie i opuchlizne nogi. Objawy uszkodzenia nerwu strzałkowego związane są z pełnioną prze ten nerw funkcją. Z jednej strony tak jak napisaliśmy powyżej dotyczą problemów z pracą mięśni, z drugiej zaburzeń czuciowych.


Mój nerw strzałkowy został usunięty wraz z nowotworem, który powstał z otoczki nerwu i był zlokalizowany na wysokości głowy kości strzałkowej (sarcoma MPNST). Początkowo liczyłem na przeszczep kablowy nerwu ale okazało się to niemożliwe (upłynęło zbyt dużo czasu od wycięcia nerwu). Po operacji stopa opadła. W dole podkolanowym wszystkie jego części są unieruchomione w nerwie strzałkowym. Jest pokryty tylko przez skórę, a zatem różne czynniki zewnętrzne są dla niej niekorzystne.


Nerw strzałkowy ból

Następnie dzieli się na części: powierzchowne i. Nerw kulszowy (łac. nervus ischiadicus) – nerw mieszany będący końcową gałęzią splotu krzyżowego zaopatrujący ruchowo tylną grupę mięśni uda oraz ruchowo i czuciowo całe podudzie i stopę. Ból pleców promieniujący do pośladka i pachwiny. Od około tygodni mam problem z. I tak przyzwyczaiłem się do moich ortez aż kiedyś natknąłem się w. Dochodzi do tylnej powierzchni kości strzałkowej i owija się wokół jej szyjki.


W tym odcinku nerw strzałkowy wspólny leży najbardziej powierzchownie, bezpośrednio na kości i dzieli się na swoje dwie gałęzie końcowe, nerw. Mam opadającą stopę, nie mogę jej wyprostować. Ortopeda stwierdził, że mam uszkodzony nerw strzałkowy.


Jeżeli mamy do czynienia ze zwykłym porażeniem nerwu strzałkowego proponuję zastosować fizykoterapię - zwłaszcza elektrostymulacjabyłaby pomocna. Ból głowy to często objaw poważnej choroby. Zaczyna się on w splocie lędźwiowo-krzyżowym, dokładnie z korzeni L L S S2.


Razem z nerwem piszczelowym tworzą razem nerw kulszowy. Opadająca stopa - jakie są przyczyny? Autor omawia prawdopodobne przyczyny tej patologii. Na samym końcu wyjaśnione zostają metody leczenia. Wiem jaki jest ból i jaka nadwrażliwość, ból i zimno łydki, stopy trzymał mnie przez miesiące.


Brałam tramal, miesięcy chodziłam na rehabilitację,nerw pomału się odbudowuje ( badanie EMG). Ostatnio neurochirug powiedział że nerw odbudowuje się i do lat, choć rozmawiałam z osobami które wyzdrowiały po miesiącach. Mój tata prawie dwa lata temu miał wypadek samochodowy w wyniku którego doszło do uszkodzenia nerwu strzałkowego. Od tamtej pory ma problemy z chodzeniem bo noga jakby mu opada.


Chodzi lekko kulejac czasem o kuli jak ma gorszy dzien.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty