środa, 6 czerwca 2018

Charakterystyka dziecka z niedosłuchem

Rozwój mowy dziecka z wadą słuchu w bardzo dużym stopniu zależy od środowiska, w którym się ono wychowuje. Wcześnie przeprowadzone badania słuchu, korzystanie przez dziecko z aparatu, współpraca ze specjalistami oraz systematyczna rehabilitacja przynoszą zawsze pozytywne efekty. Rozwój dziecka z niedosłuchem i dziecka głuchego, oraz jego potrzeba terapeutyczna w zakresie wychowania fizycznego.


Celem mojej pracy będzie charakterystyka dzieci, u których niepełnosprawność to niedosłuch i głuchota, a także jego potrzeba terapii między innymi poprzez wychowanie fizyczne, przez które. Opis i analiza przypadku dziecka z niedosłuchem sprawiającego problemy wychowawcze I.

Identyfikacja problemu Na początku roku szkolnego otrzymałam informację, że na zajęcia socjoterapeutyczne, które prowadzę w poradni psychologiczno-pedagogicznej będzie uczęszczał chłopiec słabo słyszący. Michał jest uczniem trzeciej klasy szkoły podstawowej ogólnodostępnej. Stwarzać częste sytuacje, sprzyjające doznawaniu przez dziecko sukcesu.


Dalsza współpraca z pedagogiem i logopedą. Wdrażanie oddziaływań W chwili, kiedy upewniłam się o istnieniu problemu związanego z niepowodzeniami szkolnymi chłopca wynikającymi głównie z niedosłuchu rozpoczęłam stosowanie powyższych rozwiązań. OPIS I ANALIZA PRZYPADKU I NIEDOSŁUCH U DZIECKA 6-LETNIEGO W celu zebrania informacji dotyczących dziecka zastosowałam metodę studium przypadku.


Uwzględniłam czynniki biologiczne, zabezpieczenie socjalno- materialne i czynniki psychologiczne. Informacje na temat przypadku uzyskiwałam za pomocą.

CHARAKTERYSTYKA ZABURZEŃ SŁUCHU A ROZWÓJ MOWY. Osoby z niedosłuchem odbiorczym gorzej słyszą dźwięki wysokie, niż dźwięki niskie. Gorsze jest słyszenie spółgłosek, a tym samym pojawia się większa trudność w rozumieniu. Dziecko może mieć trudności z rozumieniem cichej mowy z większej odległości.


Na ogół nie ma problemów z artykulacją. Może mieć mniejszy zasób słownictwa oraz wykazywać ograniczenia sprawności językowych. Dziecko ma trudności w słyszeniu i odbiorze mowy z odległości 1m. Program zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia z obustronnym niedosłuchem Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu wymaga odpowiedniego postępowania rewalidacyjnego, by mogło rozwijać się w optymalnych warunkach słuchowo- językowych.


Odpowiednio do indywidualnych możliwości dziecka, predyspozycji rodziców i wymagań. Niedosłuch genetyczny, drugie dziecko, ciekawy temat na forum, czytaj tutaj Brak wsparcia po diagnozie, główny problem rodziców dzieci z wadą słuchu, artykuł czytaj tutaj Kiedy trzeba iść z dzieckiem do logopedy? Kryteria oceny ucznia z niedosłuchem winny szczegółowo uwzględniać specyfikę mowy zarówno dźwiękowej jak i przekazywanej za pomocą pisma uzależnionej od typu niedosłuchu. Na ocenę z języka polskiego rzutować nie powinny: - błędy gramatyczne - błędy w pisaniu polegające na ubezdźwięcznianiu głosek dźwięcznych w j. Ubytek słuchu (niedosłuch) jest (najczęściej) trwałym schorzeniem, objawiającym się obniżeniem czułości narządu słuchu.


Oznacza to, że osoby dotknięte niedosłuchem gorzej słyszą ciche dźwięki niż osoby normalnie słyszące. Symptomatyczne dla większości niedosłuchów są również: pogorszona zdolność do rozumienia mowy oraz wrażliwość na głośne dźwięki. Wady słuchu ma około miliard ludzi na całym świecie.

Szacuje się, że tylko w Polsce uszkodzony słuch ma około 9tysięcy osób. Niedosłuch występuje przede wszystkim u seniorów, ale z każdym rokiem diagnozuje się go także u coraz większej liczby dzieci. Jakie wady słuchu u dzieci występują najczęściej? Poznaj rodzaje wad słuchu i ich charakterystykę. Indywidualny program dla ucznia z niedosłuchem Indywidualny program Diagnoza: Diagnoza umiejętności funkcjonalnych.


Uczestniczy w nich wówczas cała klasa - jest to pewien sposób przybliżania im problemów dziecka z niedosłuchem. Ponadto uczeń ma zindywidualizowany tok lekcji dostosowany do jego możliwości i aktualnych potrzeb. Stwarzam takie sytuacje na lekcjach, aby chłopiec mógł na forum klasy zaprezentować swoje choćby najmniejsze wiadomości. I Ogólna charakterystyka dziecka.


Chłopiec pochodzi z rodziny niepełnej. Matka opuściła Polskę w celach zarobkowych, a ze względu na brak zgody ojca na wyjazd dziecka, wyjechała sama, pozostawiając chłopca pod opieką swojej babki (prababki Olka) - do dziś nie ma z nią kontaktu. Analiza i opis przypadku - charakterystyka czytelnika.


Koncentracja uwagi dziecka jest krótkotrwała, trzeba więc zmieniać rodzaje zadań. Trzeba je zmieniać również wtedy, gdy dziecko nie ma ochoty na przeprowadzenie ćwiczeń. W czasie ćwiczeń należy korzystać z estetycznych wyraźnych pomocy, które ułatwiają przyswajanie i zrozumienie słownictwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty