wtorek, 20 września 2016

Kłucie w klatce piersiowej

Kłucie w sercu - tak mówimy potocznie, ale to w rzeczywistości nie zawsze ból serca. Serce leży pośrodku klatki piersiowej, tuż za mostkiem. A ból w klatce piersiowej z lewej strony związany jest z innymi narządami.


Kłucie w klatce piersiowej przy oddychaniu może oznaczać stan zapalny płuc lub opłucnej, a także ich uszkodzenie na skutek doznanego urazu. W przypadku chorób możemy odczuwać ból w formie kłucia połączony z kaszlem, gorączką, dusznościami i ogólnym osłabieniem. W tej sytuacji ból zazwyczaj jest jednostronny, promieniuje do okolicy międzyłopatkowej.

Ma charakter ostry, kłujący. Często kłucie nasila się przy wdechu, w czasie kaszlu i ruchów tułowia. Staje się mniejszy po położeniu się na bolącym boku. Może być objawem groźnych chorób zagrażających życiu.


Zwykle atakuje zdecydowanie bliżej ręki niż mostka, ale ból bywa rozlany. Kłucia i ucisk w klatce piersiowej a nerwica – odpowiada Dr n. Kłucia w klatce piersiowej są dość częstym objawem. Pomimo, że w dużym odsetku są to dolegliwości o łagodnym lub umiarkowanym.


Także choroba wrzodowa żołądka oraz dwunastnicy daje dolegliwości bólowe w klatce piersiowej.

Kłucie i ból po prawej stronie klatki piersiowej – badania. Ból z lewej strony klatki piersiowej i po prawej stronie klatki nie może zostać zlekceważony. Co prawda ten typowy dla zawału to ból za mostkiem, powysiłkowy, opisywany jako. Osoby z bólem w klatce piersiowej najczęściej obawiają się, że coś złego dzieje się z ich sercem. Tymczasem w klatce piersiowej może „boleć” nie tylko serce.


Bóle, kłucie, ucisk w klatce piersiowej mogą świadczyć o zawale serca, nerwicy, czy uszkodzeniu żeber. Nie można lekceważyć bólu w klatce piersiowej. Odpowiadając na kolejne pytania naszego testu, dowiesz się, jak szybko musisz zasięgnąć porady lekarza. Uczucie kłucia, ucisku czy wręcz bólu w klatce piersiowej kojarzy się z najgorszą możliwością — zawałem serca. Pojawia się wówczas piekący ból w piersiach promieniujący do lewego barku.


Przyczyną bólu w mostku i plecach są także choroby płuc. Może ono mieć związek zarówno z chorobami dotyczącymi serca oraz płuc, jak i innymi schorzeniami, które nie muszą być zlokalizowane w obrębie klatki piersiowej. Ból występuje przy wdychaniu. Od jakiegoś czasu kłuje mnie w klatce piersiowej w różnych miejscach oraz różnym czasie w różnych okolicznościach. Od 3-dni co jakiś czas czuje ostre nagłe kłucie po lewej stronie szyi mniej więcej na wysokości barku (może trochę za nim).


Jestem młodą osobą i od pewnego czasu pojawia się u mnie ból po lewej stronie klatki piersiowej i zaczyna mnie to martwić. Ból jest kłujący i dość często towarzyszy mu wrażenie ucisku. Istnieje jednak wiele przypadków, gdzie ból klatki piersiowej nie ma nic wspólnego z sercem.


Występuje w różnych postaciach, od uczucia ostrego pchnięcia nożem po tępy, gniotący.

Ucisk w klatce piersiowej a nerwica. Zdecydowanie najczęściej kłucie w klatce piersiowej jest dolegliwością, której podłoża należy szukać w zaburzeniach psychicznych. Należy rozważyć taką możliwość, zwłaszcza jeśli wyniki lekarskie nie wskazują na żadne inne choroby układu krążenia czy serca.


Silne kłucie w klatce piersiowej może również związane być z występowanie chorób z okolicy oskrzeli, płuc i opłucnej, niekiedy dolegliwość ta może wskazywać na atak astmy, który często powiązany jest z silną alergią (np. na roztocza kurzu domowego). Witam was ja uprawiam kolarstwo szosowe kłucie w klatce piersiowej zdarza mi sie nie raz kilka razy w tygodniu po cieżkim wysiłku na rowerze zdarza mi sie to równierz podczs zawodów na długich dystansach wtedy nie mogę złapać powietrza ja równierz martwię się co to morze oznaczać Cytuj. Ja mam lat i tez mam takie kłucie w prawej klatce piersiowej tez sie boje co to. Jak już zacznie mnie kłuc to nie moge sie ruszac ani oddychac bo strasznie boli. Ostatnio na lekcji mnie strasznie bolało i myślałam ze nie wytrzymam.


Witam, jestem młodą osobą, a od jakiegoś czasu, zdarza mi się czuć kłucie w klatce piersiowej najczęściej po lewej stronie. Nie potrafię jednoznacznie stwierdzić czy jest to serce czy nie. Jest wiele przyczyn bólu w klatce piersiowej - od wysiłkowego naciągnięcia mięśni podczas ćwiczeń do zagrażających życiu choroby wieńcowej (dusznica bolesna) i zawału serca. Przypadłości obejmują objawy od lekkiego uczucia ucisku do silnego pieczenia, bólu dławicowego lub kłującego.


Jeżeli ból nie jest bólem mięśniowym, wymaga natychmiastowej pomocy lekarskiej, gdyż.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty