czwartek, 15 września 2016

Duszności w klatce piersiowej i kaszel

Atak duszności może się pojawić wskutek czynników fizjologicznych, chorób, a także czynników psychologicznych. Podczas napadu duszności człowiek zwiększa wysiłek wkładany w oddychanie, oddech przyspiesza i jest płytki, serce bije szybciej, a osoba odczuwająca duszności może czuć zwiększający się niepokój. Mam ciągłe duszności w klatce piersiowej i kaszel. Często zdarza się ból pod prawą łopatką.


Miałam robione następujące badania: echo serca (wyniki wyszły dobrze), tomografię płuc (też wyniki są dobre) oraz stwierdzono dyskopatię kręgów szyjnych. Pomimo dobrych wyników wydaje mi się, że nie powinnam tak się czuć.

Od miesiący lmam kaszel i kicham z jakiego powodu lekarz skierował mnie do alergologa. Dodatkowo w przeciagu ostatnich kilku tygodni mam mocniejsze napady dusznosci w ktorych czuje ucisk w klatce piersiowej, czesto odczowam kłucie w klatce i ucisk na szyi. Jeżeli nie potrafimy złapać powietrza po niewielkim wysiłku lub będąc w stanie spoczynku, może być to oznaka poważnego schorzenia. W wielu śródmiąższowych chorobach płuc duszności towarzyszy suchy kaszel.


Zatorowość płucna objawia się gwałtowną dusznością, której często towarzyszy ból w klatce piersiowej oraz krwioplucie. Jeżeli przyczyną nagłej duszności jest zawał serca, chorzy zwykle skarżą się na bardzo silny ból zlokalizowany za mostkiem lub. Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.


Alergie - podstawowe fakty. Najczęstsze objawy alergiczne to : katar, zapalenie spojówek, astma (duszności, kaszel, uczucie ucisku w klatce piersiowej, świszczący oddech), egzemy, pokrzywki, obrzęki, biegunka, wymioty, wstrząs anafilaktyczny: obrzęk krtani w połączeniu z nagłym spadkiem ciśnienia krwi - taki wstrząs może nawet skończyć się śmiercią!

Skrzywienie kręgosłupa, wrodzone wady klatki piersiowej i inne choroby, np. Tego typu duszności mają charakter ucisku w klatce piersiowej. Oddech jest płytki, nie można nabrać tchu.


Problemy z oddychaniem nasilają się po długim przebywaniu w jednej pozycji, zwłaszcza po siedzeniu przez kilka godzin (np. przy biurku). Częste bóle w klatce piersiowej - szczególnie gdy towarzyszą iduszność, przyspieszona praca serca, zawroty głowy, podwyższona temperatura - mogą być objawem poważnych schorzeń. Czy bólowi w klatce piersiowej towarzyszą bóle ramion (w okolicy barkowo-szyjnej), napady panicznego lęku, zasłabnięcia oraz przyspieszony puls? Uczucie ciężkości w klatce piersiowej – co oznacza? Niektórzy odczuwają go jako przygniatający ciężar, inni jako ucisk i gniecenie w klatce piersiowej, jeszcze inni podają uczucie duszności, brak tchu oraz problemy z wzięciem wdechu.


W diagnostyce duszności RTG klatki piersiowej pozwala z duŜym (nawet ) prawdopodobieństwem rozpoznać rozedmę, chorobę śródmiąŜszową, niewydolność krąŜenia, nowotwór płuca, płyn w opłucnej (3). NaleŜy jednak pamiętać, Ŝe chorzy z dusznością i kaszlem mogą mieć prawidłowy obraz RTG klatki piersiowej. Mam lat,mam takie pytanko?


Mam pieczenie w klatce piersiowej,długości całej szyji. Mam kaszel suchy ale silny. Nie weim co to może być. Czy ktoś z was ma takie objawy.


Jeśli jednak dusznościom towarzyszą kaszel i ból w klatce piersiowej,. Kłucie w klatce piersiowej, bóle pleców, kaszel i duszności. Duszności mogą być objawem raka płuc.


Poza tym odczuwam lekką duszność i mam wrażenie, że dzisiaj.

Ból w klatce piersiowej i kaszel. Po dwóch dniach zaczęła mnie boleć dalsza część klatki piersiowej. Poszłam do lekarza - diagnoza półpasiec.


Po upływie dni nie mogłam wytrzymać, gdyż doł. Wiem ze to moze nie odpowoednie forum ale moze ktoras z Was tak miala? Ucisk w klatce piersiowej a nerwica.


Zdecydowanie najczęściej kłucie w klatce piersiowej jest dolegliwością, której podłoża należy szukać w zaburzeniach psychicznych. Należy rozważyć taką możliwość, zwłaszcza jeśli wyniki lekarskie nie wskazują na żadne inne choroby układu krążenia czy serca. Typowe dla astmy jest występowanie napadów duszności i kaszlu, często w nocy i nad ranem. Pomiędzy napadami większość chorych nie odczuwa żadnych objawów.


Objawy astmy mają najczęściej charakter napadowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty