środa, 9 listopada 2016

Nerwowy 4 latek

Mój -latek jest bardzo nerwowy i niecierpliwy. Jak coś wymusza a mu nie pozwolę płacze, krzyczy, staje się agresywny, kopie poduszki,rzuca się. Wiem, że to coś w rodzaju buntu 4- latka. Danielek był nerwowy od małego.


Jako niemowlak był rehabilitowany przez ponad rok ze względu na zespół wzmożonego napięcia mięśniowego.

Zawsze się spinałi aż trząsł się ze złości. Nie wiem, czy to może mieć związek z jego zachowaniem teraz. Wygania z domu babcię, mówiąc niechce cie idż do swojego domu. Niepokoi mnie jego zachowanie.


A w zasadzie to niepokoją mnie opinie innych o jego zachowaniu. O rety i już zagmatwałam. Opiszę od początkuSyn zawsze był nieśmiałym dzieckiem, nie lubił kontaktów z innymi ludźmi.

Gdy skończył latka poszedł do przedszkola. Nerwowy latek , pomocy. PLiki cookies stosujemy w celu świadczenia uśług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.


Korzystanie z witryny bez zmiany dotyczących cookies. Jak postępować z nerwowym, nadpobudliwym i agresywnym dzieckiem. Czego unikać i jakie kroki przedsięwziąć, aby dziecko kłótliwe i obrażalskie, dokuczliwe stało się ponownie naszym ukochanym aniołkiem. Jest to moment, w którym już dużo rozumie i silnie rozwija się u niego sfera emocjonalna.


Tiki nerwowe u dziecka to powtarzające się, mimowolne ruchy, np. Czasem tikom towarzyszą dźwięki: chrząkanie, pociąganie nosem, cmokanie, powtarzanie jakiegoś słowa. Większość dzieci nie zdaje sobie sprawy z tików i nie jest w stanie ich kontrolować.


Mój 4-latek jest bardzo nerwowy i niecierpliwy. Najczęściej Czytaj więcej. Dziecko nerwowe i niespokojne może nam się wydawać niegrzeczne. Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze.


Nadpobudliwy brzdąc stroi miny, obgryza paznokcie, bezustannie mówi lub wydaje dziwne odgłosy, wierci się i macha rękami, ciągle o coś się raniąc. Skąd bierze się nerwowość dziecka?

Być może przyczyna tkwi głębiej - nadpobudliwość i nerwowość to reakcja, wynikająca z braku więzi z własnym ciałem. Czy 5-latek ma prawo tak się zachowywać? Mój syn ma obecnie roku. Poniżej opis przebiegu jego rozwoju i aktualny stan (z naciskiem na to, co mnie niepokoi i co może być istotne w ocenie jego zdrowia).


Chodzi mi tylko o jedno: czy tego typu zachowania mogą i zdarzają się chłopcom w jego wieku, czy jednak coś jest na rzeczy. Co bardzo istotne, w wielu przypadkach tiki nerwowe są zjawiskiem przemijającym. Za taki uważa się tik nerwowy, który trwa minimum tygodnie, ale mniej niż rok.


Pamięć jest zdecydowanie bardziej pojemna w porównaniu z trzylatkiem dokładniejsza i dłuższa. Potrafi wiernie odtworzyć zdanie (4-wyrazów), kolejność 3-dźwięków, ułożenie przedmiotów, powiedzieć co jest na odwróconym obrazku, jeśli wcześniej mogło mu się przyjrzeć. Mój -latek bardzo wrzeszczy gdy coś nie jest po jego myśli,wtedy staram się go ignorować i to wytrzymac -efekt jest taki,ze po jakimś czasie zajmuje się czymś innym. Do jedzenia nie zmuszam i czasem pozwalam na ominięcie jakiegoś posiłku. Mam starsze córki ,uparciuchem jest tylko synek.


Rozwój fizyczny 4-latka. Prawidłowy rozwój dziecka już od najmłodszych lat charakteryzuje się dużą aktywnością ruchową, która u dziecka 4-letniego zdecydowanie nabiera tempa. To w tym wieku kształtuje się pełna sprawność chodzenia, biegania i skakania.


To teraz długie spacery z rodzicami, przejażdżki na rowerze, zabawy w berka sprawiają 4-latkowi dziką przyjemność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty