poniedziałek, 24 października 2016

Nerwowy 5 latek

Wygania z domu babcię, mówiąc niechce cie idż do swojego domu. Konrade w marcu skończył lat. Na ogół jest grzecznym dzieckiem, ale zdarzają mu się sytuacje, gdy nie możemy sobie z nim poradzić Kilka razy nie chciał.


Nerwowy latek melancho_lia 19. Mam problem ze starszym synkiem. Od jakichś 2-m-cy ma takie ataki wściekłości spowodowane np.

Zaczyna się ciskać, płakac krzyczeć, pojawiają się zarzuty, ze do G. Jak postępować z nerwowym, nadpobudliwym i agresywnym dzieckiem. Czego unikać i jakie kroki przedsięwziąć, aby dziecko kłótliwe i obrażalskie, dokuczliwe stało się ponownie naszym ukochanym aniołkiem. Niepokoi mnie jego zachowanie. A w zasadzie to niepokoją mnie opinie innych o jego zachowaniu. O rety i już zagmatwałam.


Opiszę od początkuSyn zawsze był nieśmiałym dzieckiem, nie lubił kontaktów z innymi ludźmi. Gdy skończył latka poszedł do przedszkola. Witam, ostatnio mam problem z moim letnim synem.

Na co dzień jest on bardzo wesołym, rozgadanym dzieckiem, martwi mnie jednak jego nadmierna wrażliwość. Dwuletnie dziecko to prawdziwe wyzwanie dla rodziców. Malucha jest wszędzie pełno, trudno za nim nadążyć, wszystko niszczy, wszędzie wejdzie, wszystko musi sprawdzić. Jego nieposłuszeństwo nie wynika ze złej woli, ale stanowi przejaw normalnego rozwoju dziecka. Dwulatek ma potrzebę poznawania świata i testowania.


Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. PLiki cookies stosujemy w celu świadczenia uśług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany dotyczących cookies. Czy 5-latek ma prawo tak się zachowywać? Mój syn ma obecnie roku.


Poniżej opis przebiegu jego rozwoju i aktualny stan (z naciskiem na to, co mnie niepokoi i co może być istotne w ocenie jego zdrowia). Chodzi mi tylko o jedno: czy tego typu zachowania mogą i zdarzają się chłopcom w jego wieku, czy jednak coś jest na rzeczy. Tiki nerwowe u dziecka to powtarzające się, mimowolne ruchy, np. Czasem tikom towarzyszą dźwięki: chrząkanie, pociąganie nosem, cmokanie, powtarzanie jakiegoś słowa. Większość dzieci nie zdaje sobie sprawy z tików i nie jest w stanie ich kontrolować.


Dziecko nerwowe i niespokojne może nam się wydawać niegrzeczne. Nadpobudliwy brzdąc stroi miny, obgryza paznokcie, bezustannie mówi lub wydaje dziwne odgłosy, wierci się i macha rękami, ciągle o coś się raniąc. Skąd bierze się nerwowość dziecka?


Być może przyczyna tkwi głębiej - nadpobudliwość i nerwowość to reakcja, wynikająca z braku więzi z własnym ciałem.

Proszę o udzielenie,jeżeli tomożliwe w następującej sprawie. Otóż,syn siostry zdenerwował się na kolegę i groził,że mu wybije zęby jak go będzie denerwował. Nadmieniam,że chłopak ten jest synem dyrektora mojej siostry i cały konflikt trwa jużdawno.


Mąż od trzech miesięcy przebywa za granicą, przyjeżdża tylko na dwa weekendy w miesiącu i on sam jest. Dyskusja na temat: Strasznie nerwowa 3-latka - nie mam już siły! Rodzice Radzą - Kobieta - gorące dyskusje.


Weź udział w dyskusji i przeczytaj odpowiedzi. Niektóre są bardzo słabo widoczne jak szybkie mruganie czyzaciskanie powiek, unoszenie brwi, marszczenie czoła lub nosa, szczerzenie zębów. Niektóre trudno nie zauważyć jak gwałtowne ruchy głową (odrzucanie jej na boki lub do tyłu), krótkie.


Manifestują się w różny sposób: mrużeniem oczu, mruganiem, wykrzywianiem ust, marszczeniem czoła lub brwi, nagłym podskokiem, klaskaniem, wzruszaniem ramionami, potakiwaniem, zaprzeczaniem lub potrząsaniem głową, a nawet osobliwym przełykaniem i kaszlem. Tak właśnie bywa u dzieci, u których zaburzenia tikowe mogą objawiać się w pewnym okresie ich życia (zazwyczaj podczas dojrzewania), po czym odnotowywane jest (najczęściej samoistne) ustąpienie tych mimowolnych czynności ruchowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty