poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Ciągłe chrząkanie u dziecka

Ciągłe chrząkanie polega na wydawaniu krótkiego, nieartykułowanego dźwięku z krtani. Męcząca potrzeba ciągłego odchrząkiwania zalegającej wydzieliny może wskazywać nie tylko na choroby układu oddechowego, lecz także na niedoczynność tarczycy, zaburzenia na tle nerwowym, a także na pasożyty. Alergia jako przyczyna chrząkania u dziecka. Może to być ciągłe odchrząkiwanie lub jedynie objaw sezonowy.


Wszystko zależy od tego, jaki czynnik leży u podstaw alergii.

Przyczyną ciągłego kaszlu i chrząkania u dziecka może być zakażenie glistą ludzką – choroba zwana glistnicą. Dziecko zaraża się jajami glisty jedząc nieumyte owoce i warzywa. Połknięte jaja wędrują do jelita cienkiego, tam dojrzewają, przekształcają się w larwy , które z kolei migrują naczyniami krwionośnymi do. Poranny kaszel z odkrztuszaniem wydzieliny, ciągłe przełykanie śliny i uczucie ciała obcego w gardle to oprócz chrząkania objawy grzybicy. Bywają często mylone z symptomami alergii lub infekcji.


Astma oskrzelowa i powysiłkowa. Od kilku miesięcy chrząka i energicznie, jednorazowo odkasłuje. Chrząkanie i odkaszliwanie u dziecka Witam serdecznie!

Najgorzej jest, gdy się zmęczy brykaniem z siostrą. Obydwoje sa mokrzy i zziajani, ale tylko on się dławi i ma. Nie jest to tik nerwowy. Mój syn ma lat,on nie chrząka tylko co chwile pokasłuje tak nawykowo.


Zaczęło się to lata temu na przełomie listopad-grudzień o trwa po parę mies po czym nagle samo znika. Mój problem wiąże się przede wszystkim z ciągłym chrząkaniem. Od dwóch lat czuje, że mam wydzielinę w gardle przez co mam potrzebę jej odchrząkiwania. Syn leczony był przeróżnymi specyfikami - leki obkurczające.


Pomimo kontroli u lekarza i uspokojeniu mnie,że jest wszystko dobrze i że chrząkanie nie ma nic wspólnego z zabiegiem, moje dziecko nadal często chrząka. Albo robi tak,że nabiera powietrza w buzię i zamyka ją a potem tak jakby bekał. Na ciągłe chrząkanie u dziecka można zastosować te same lizaki, których stosowanie zalecane jest w przypadku bólu i zapalenia gardła. W ich składzie jest wyciąg z porostu islandzkiego, który działa identycznie jak opisywane wyżej sposoby.


Dla dorosłych sprawdzą się tabletki na chrypkę bez recepty. Witam mam problem jeśli chodzi o mojego męza - wiek lat nie pali pije okazyjnie raczej nie choruje a ciagle chrzaka charcze i odkrzysza cos. Witam, mam problem z ciągłym chrząkaniem, mam wrażenie jakbym miała coś w gardle i czuję potrzebę odkaszlnięcia, odchrząknięcia.


Zaczęło się od przeziębienia w Boże Narodzenie, na początku chrypka, suchy kaszel, potem mokry i znowu suchy ale już taki płytki i kilka razy dziennie.

A i jeszcze jedno… jeśli takie chrząkanie jest na tle nerwowym to ciągłe proszenie o przestanie, upominanie dziecka daje odwrotny rezultat. Ono jeszcze bardziej się denerwuje… bo rodzic daje do zrozumienia że coś jest nie tak i się to chrząkanie może nasilać. TSH u 4-letniego dziecka a chrząkanie i dziwny o. W międzyczasie byłam prywatnie u laryngologa. Co prawda zbadał tylko powierzchownie (czyli zajrzał do gardła i nosa) i stwierdził, że nic niepokojącego nie widzi. Siedzisz w spokojnym i cichym miejscu, takim jak biblioteka, poczekalnia, czytelnia, kościół, kiedy nagle ciszę przerywa gardłowy dźwięk wydawany przez kogoś, kto próbuje oczyścić swoje gardło.


A to trwa i trwa, bez kaszlu i bez kichnięcia, bez wydmuchiwania nosa. Mam problem z ciągłym chrząkaniem od którego nie mogę się powstrzymać. Nieustannie czuję, potrzebę pozbycia się wydzieliny z gardła. Może mieć na to wpływ zarówno stres jak i to że jestem po przeziębieniu. Po prostu nęka mnie chrząkanie-tak jakby mi coś siedziało na gardle czy w gardle.


Rano budzi mnie to ponieważ czuję że chcę to coś przełknąć-a nie mogę-to coś gdy spojrzę w lustro widzę ja na ściance gardła przyklejona jest gęsta-zielonkawa zawiesina-to coś takiego jak ma się katar i dmuchnie się w chusteczkę. Po wielu latach doswiadczen musze przyznac ze lekarka miala racje. Jak moje dziecko je potrawy maczne to chrzaka i kaszle.


Bez maki mozna zyc i chrzakania nie ma. Pszenice mozna zastapic maka orkiszowa- u nas Dinkelmehl. No a najlepiej to jej wcale nie jesc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty