poniedziałek, 21 marca 2016

Przełykanie śliny nerwica

Mam lat i od około lat ciągle przełykam ślinę,czuję się nie komfortowo w tej sytuacji. Mówiłem o tym lekarzowi rodzinnemu i powiedział mi że to na tle nerwowym i tylko tyle nie dowiedziałem się jak to leczyć i czy to się da. Witam Od dwóch miesięcy mam problem z przełykaniem śliny.


Muszę to robić co kilkadziesiąt sekund i po całym dniu przełknięcia stają się bardzo „agresywne i głośne. Wielokrotnie próbowałem powstrzymać się do tego, jednak ilość wytwarzanej śliny jest tak duża, że po chwili mam pełną niej jamę ustną. Witam wszystkich, Mam problem podobny do większości z Was - nerwica.


U mnie najczęściej przejawia się ona lękiem przed rakiem - jak się zaczyna, to zaczynam czuć i widzieć u siebie różne objawy, które idealnie pasują itd. Moim problemem jest głośne przełykanie śliny co kilka sekun co jest bardzo uciążliwe dla mnie i mojego otoczenia. Zastanawiam się, czy jest to problem o podłożu psychicznym czy fizjologicznym.


Moja przypadłość pojawiła się około lat temu. Najpierw zaczęłam przełykać ślinę tylko w kościele. Wytwarzanie śliny jest procesem ciągłym. Sam proces połykania śliny jest od nas niezależny i wykonywany odruchowo. Dodało mi to kolejne myśli.


Od kilku lat cierpię na nerwicę lękową objawiającą się trudnością w przełykaniu pokarmów. Miałem robione wszelkie badania: gastroskopie, tomograf, badania krwi i obserwacje szpitalną czy mam coś nie tak z przełykiem - nic nie zostało wykazane w budowie przełyku, żadne choroby. Próbuję pokonywać strach, ale zawsze na końcu wpadam w panikę jak mam wrażenie, że jedzenie. Czy to jest nerwica natrectw? Około tygodnie temu nagle wymyśliłam sobie kontrolowanie przelykania śliny czy mrugnięc oczami, lub przypominanie w myślach jednego wyrazu, potem o tym zapominam ale pozostaje jednak myśl do której wracam dosłownie co minuty: martwienie się czy mam nerwice i czy kiedyś zapomnę o tych myślach.


Ciągły odruch przełykania śliny,Jaka przyczyna? Przyczyną nadmiernego wydzielania śliny jest nadmierne pobudzenie układu przywspółczulnego. Przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być przyjmowane przez Panią leki, zaburzenia układu przywspółczulnego, również niektóre guzy łagodne. Z góry przepraszam jeżeli pomyliłem działy, ale nie za bardzo wiedziałem gdzie pisać. Właściwie myślę, że mam tik nerwowy, a nie wiem czy to się do nerwicy natręctw zalicza.


Chociaż w zasadzie mam nadzieję, że pomożecie mi w diagnozie. Tak więc zacznę od tego, że od ok. Trudności z przełykaniem fachowo określa się terminem dysfagia (ang. dysphagia). Utrudnione przełykanie często towarzyszy przejściowym infekcjom gardła. Jednakże długo utrzymujący się problem z przełykaniem może być objawem poważnych chorób przełyku, w tym nowotworowych (przykładowo rak przełyku).


Nadprodukcji śliny sprzyjają też afty i pleśniawki czy choroby gardła (w każdym wieku), ale także problemy neurologiczne, rozwojowe. Te ostatnie rodzicom czasem niełatwo zauważyć, stąd tak istotne są kontrolne, profilaktyczne wizyty pediatryczne. Więcej o aftach i pleśniawkach: jak odróżnić i leczyć.


Zaburzenia połykania (dysfagia) mogą mieć różne przyczyny. Problemy z przełykaniem mogą być wynikiem uszkodzenia struktur wchodzących w skład jamy ustnej, gardła czy krtani, jak również chorób pozornie niezwiązanych z górną częścią układu pokarmowego. Przełykanie śliny może być objawem nerwicy natręctw.


Myślę że problem zaczął się od tego ze twój organizm wydzielał za dużo śliny, wiec niewinnie zaczęło się przełykanie no ale teraz to już i problem który leży w psychice. To co robisz to mechanizm którego się,, nauczyłeś,,. Nie wiem co z tym zrobić ale pisze to co myślę może coś pomoże albo na coś na prowadzi. Może istotnie, przełykanie śliny to objaw nerwicowy (jest bardzo wiele objawów nerwicy), ale może to być oznaka też innego schorzenia (np. schorzenia laryngologicznego, np. ponoć przy krzywej przegrodzie nosowej tak bywa lub coś nie tak ze śliniankami).


Dlatego jedyne, co mogę doradzić, to powiedzieć o swej przypadłości lekarzowi. Czasami objawy te są traktowane jako alergie i infekcje bakteryjne, dlatego należy wykonać szczegółowe badania, by wykluczyć grzybicę. Ciągłe chrząkanie - o jakich chorobach może świadczyć?


Nerwica różni się od standardowych zakłóceń samopoczucia, które objawiają się podobnie, głównie tym, że ma ona charakter nawracający pomimo braku działania czynnika wyzwalającego. Na wystąpienie zaburzeń nerwicowch wpływ mają czynniki biologiczne, takie jak:. Ból gardła przy przełykaniu śliny to objaw ujawniający się najczęściej przy zakażeniach górnych dróg oddechowych.


Zwykle jest on objawem wirusowego zapalenia gardła. W większości przypadków infekcji takiej towarzyszy także drapanie, pieczenie i suchość w gardle. Domowe sposoby na ból gardła przy. Chorowałam na nerwicę natręctw przez lata, rok temu zaczęłam się leczyć.


Jest jednak rzecz, która totalnie niszczy mi życie, która odbiera mi radość życia, która niszczy wszystkie moje plany, teraz na przykład wakacje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty