czwartek, 10 marca 2016

Ból w płucach

Ból płuc to w rzeczywistości ból opłucnowy, wynikający z podrażnienia tkanek (płuca nie bolą). Ból nasila się przy wdechu czy kaszlu. Z kolei ból w klatce piersiowej i plecach może stanowić objaw g. W ciągu ostatnich miesięcy odczuwam ból w płucach przy oddychaniu. Nie mogę złapać pełnego oddechu i szybciej się męczę.


Kiedy oddycham, czuję, jakbym miała jakiś płyn w płucach.

Ból w płucach może też sygnalizować inne schorzenie – zator płucny (zlokalizowany w tętnicy płucnej). Towarzyszą mu duszności, a czasem także krwioplucie, a także ból. Niekiedy pojawiają się gorączka bądź też omdlenia. Ból w klatce piersiowej to częsta dolegliwość zgłaszana lekarzom przez pacjentów.


Najczęściej skarżą się oni na dyskomfort opisywany jako ucisk, rozrywanie, wzdęcie z uczuciem odbijania, niestrawność, palenie i tępy, kłujący, niekiedy ostry, przeszywający ból w klatce piersiowej. W przypadku pojawienia się duszności, zwłaszcza z bólem w klatce piersiowej oraz uczuciem ucisku w płucach, należy bezzwłocznie zgłosić się na SOR lub wezwać karetkę pogotowia ratunkowego. Jak lekarz ustala rozpoznanie płynu w jamie opłucnej?


Płyn w opłucnej można rozpoznać już w trakcie rutynowego badania lekarskiego.

W przebiegu raka płuc, zwłaszcza zaawansowanego, pojawiać się mogą również i objawy ogólne, do których zaliczane są przede wszystkim niezamierzona utrata masy ciała oraz znaczne osłabienie, pogorszenie tolerancji wysiłku i utrata apetytu. Ból i kłucie w płucach Witam, mam lat, jestem mężczyzną. Od dni utrzymuje mi się ból płuc, ale nie nasila się wtedy, gdy robię głęboki wdech. Problem ten poczułem po piątkowej imprezie, kiedy wypaliłem ok papierosów. Czy to może być spowodowane paleniem tytoniu?


Osoby z bólem w klatce piersiowej najczęściej obawiają się, że coś złego dzieje się z ich sercem. Tymczasem w klatce piersiowej może „boleć” nie tylko serce. Kaszel, ból w płucach i duszności Witam.


Od początku sylwestra mam mam problem z kaszlem, odrywa się dużo flegmy (mam nadzieję że tylko flegmy) plus losowe bóle w płucach i często i duszności, byłem u lekarza i dostałem recept ę na Azitrox 50 brałem. Woda w płucach najczęściej jest konsekwencją poważnych stanów chorobowych. W zależności od ilości płynu znajdującego się w pęcherzykach płucnych można mówić o wysięku lub przesięku.


O wodzie w płucach mówi się również wtedy, gdy w jamie opłucnej zbiera się płyn. Jakie są objawy wody w płucach? Co jest jej przyczyną i jak ją leczyć? Znacie jakiś lek bez recepty na ból w płucach ? Mój mąż jest za granicą i czuje kłucie w płucach,a tam nawet do lekarza iść nie może bo mogą go wywalić,a w soboty lekarze mają wolne!


Niestety po tygodniu równym ból powrócił w płucach w okolicy mostku czuje jakby coś tam uciskało (albo to takie wrażenie). Posmarowałem znów i przez jakieś dni jak dobrze pamiętam czułem ból oraz czasami pobolewało mnie na plecach.

Najgorsze to to, że od jakiegoś czasu też odczuwam ostry skurcz nad okolicami serca i od tego. Terapia w sytuacji, gdy w płucach lub jamie opłucnej pojawia się płyn, powinna przede wszystkim obejmować działanie przyczynowe. Wady zastawek serca albo zwężenie aorty mogą wymagać leczenia chirurgicznego. Chorobę niedokrwienną serca i zaburzenia rytmu poddaje się farmakoterapii. Dlatego jest to jedna z najczęstszych przyczyn zgłaszania się po pomoc na izbę przyjęć lub wezwań pogotowia ratunkowego.


Pojawia się wówczas piekący ból w piersiach promieniujący do lewego barku. Ból występuje przy wdychaniu. Przyczyną bólu w mostku i plecach są także choroby płuc.


Mówi się o nim w dwóch przypadkach: w sytuacji gromadzenia się płynu w miąższu płucnym lub w jamie opłucnej. Ostatnio byłem troche przeziębiony (ale nie jakoś bardzo), a od wczoraj odczuwam dość silny ból w klatce piersiowej z prawej strony. Przekonaj się, czym jest woda w płucach, skąd się bierze, jakie są rokowania i powiązania tego schorzenia z nowotworem.


Sprawdź, jak wygląda leczenie i operacja wody w płucach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty