czwartek, 9 kwietnia 2015

Wyrazy ze zmiękczeniami przez i

Rozwiązujemy łamigłówkę sylabową, ćwiczymy słowa ze zmiękczeniami w oparciu o przeczytany tekst. Odczytujemy plątaninkę, łączymy rysunki w zbiory według rodzaju występującego w słowie zmiękczenia. Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej.


Chciałabym dopytać o kwestię związaną ze zmiękczeniami przez i. Uczymy dzieci głoskowania i mamy wątpliwości jak wytłumaczyć dzieciom (a jednocześnie nie zamieszać) dlaczego raz głoskujemy np. Wyrazy ze zmiękczeniami przez i.

Magazyn to wyjątkowe miejsce na Polki. Znajdziecie tu inspirujące materiały, poruszające reportaże i fotoreportaże, niezwykłe historie zwykłych ludzi, portrety oraz komentarze znanych osób. Wykonam na zamówienie dowolne karty pracy, plansze oraz inne pomoce dydaktyczne w wersji pdf (do druku). Praca w grupach - układanie słoneczka.


Promyczki to wyrazy zapamiętane przez każde dziecko w grupie. Powtarzające się wyrazy tworzą dłuższe promyczki. Każdy wyraz znajdujący się na promyczkach, dzieci pojedynczo wkładają do środka słoneczka.


Odczytanie wyrazów ze środka słoneczka przez przedstawicieli każdej z grup.

Wybierz trudność z listy. Wpisz poprawnie wyraz, będący rozwiązaniem zagadki. NIE z czasownikami i przymiotnikami. Zasady zmiękczeń, tworzyć wyrazy z sylab, uzupełniać wyrazy brakującymi sylabami, poznawać poprawną pisownię głosek miękkich, doskonalić stronę graficzną pisma, stopniowo utrwalać obraz wzrokowy spółgłosek miękkich, wyrabianie czujności i odpowiedzialności ortograficznej za samodzielnie napisane teksty, zdania, wyrazy przez. Zadaniem każdego dziecka jest ułożyć obrazki pionowo pod kartonikiem ze spółgłoską, którą dziecko słyszy na końcu wyrazu.


Rodzaj ćwiczenia Dobieranie podpisów do obrazków. Prowadzący odczytuje wolno wyrazy, w których występują spółgłoski zmiękczone przez „i” i przez kreskę (zima, siano, źrebak, świst, nitka, słoń). Uczeń po usłyszeniu słowa ze zmiękczeniem przez „i” klaszcze w dłonie, a po usłyszeniu słowa ze zmiękczeniem przez kreskę podnosi ręce do góry. Na dworze wszystko wokół przykryte było przez biały puch ponieważ od kilku dni padał śnieg.


Hania Honorata Henia Helenka jeździły na nartach sankach łyżwach. Dziewczyny nie wyobrażały sobie ferii bez zimowych zabaw. Na górce panował duży hałas gdyż huczał wiatr a także co chwila rozlegał się śmiech.


Gromadzenie wyrazów ze zmiękczeniami przez kreskę na końcu wyrazu. Odtwarzanie dwuwymiarowych geometrycznych układów przestrzennych na podstawie modelu. Przekształcanie wyrazów ze zmiękczeniami przez kreskę na wyrazy ze zmiękczeniami przez i. Zamiana na liczbę mnogą. Rysowanie przedmiotów po stronie lewej i prawej.


Poprawnie piszę wyrazy ze zmiękczeniami.

Uzupełniam zdania wyrazami z ramki. Rozpoznaję i nazywam elementy na ilustracjach. Grupuję nazwy osób, zwierząt, roślin, rzeczy w tabeli. Sensownie rozwijam podane zdania. Obsługiwane przez usługę Blogger.


Ze względu na sposób artykulacji są one wymawiane synchronicznie, czyli w postaci pojedynczej głoski. Nina, tornister są fonetyczne czy niefonetyczne? Czy po samogłosce „i” musi być inna samogłoska żeby wyraz był niefonetyczny? Dzieci otrzymują zestawy kółek w dwóch kolorach.


Po wymówieniu kolejnych wyrazów przez nauczyciela uczniowie podnoszą do góry odpowiednie kółko: zielone (głoski twarde ), pomarańczowe ( głoski miękkie ). Kasia kasa nosek niosę 3. Stara się słuchać czytanych tekstów przez innych. Pisze wyrazy ze zmiękczeniami, ale zdarza się, że popełnia błędy. Zawsze poprawnie pisze wyrazy ze zmiękczeniami. Uczymy się poprawnie zapisywać wyrazy ze zmiękczeniami, dlatego pani przygotowała dla nas. Niestety, nie była to pizza do jedzenia, a do ćwiczenia zmiękczeń.


Najpierw musieliśmy uporządkować składniki na pizzę. Później każdy losował nazwę pizzy, czyli spółgłoskę miękką i komponował swoją pizzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty