wtorek, 30 października 2018

Nerwowy niemowlak przy karmieniu

Czy iść z niemowlakiem do psychologa? Już u niemowlaków, które ukończyły trzy miesiące życia psycholog jest w stanie zaobserwować zachowania, które mogą świadczyć o pewnych trudnościach rozwojowych. Nerwowe niemowlę - co robić? W tym okresie niemowlę ma prawo być niespokojne i przesadnie reagować na nieznane wcześniej bodźce.


Jednym z pierwszych sygnałów świadczących o nadwrażliwości jest nerwowe zachowanie przy piersi - niektóre niemowlęta są tak bardzo nadwrażliwe, że wybuchają płaczem, gdy mama w trakcie. Witam, jestem mamą 4-tygodniowego chłopczyka, od jakiegoś tygodnia Synek stał się dosyć nerwowy - przy jedzeniu - początkowo jest spokojny, ssie pierś, po jakimś czasie zaczyna się. Mam ten sam problem jak zaczęły się kolki. Rzuca się niespokojne przy piersi, szybko zjada, czasem się krztusi, ssie krotko jedna piers, sraram się odbić i je krótko drugą. Przy zbyt szybkich wypływach odciągnij przed karmieniem niewielką ilość pokarmu i wybierz pozycję do karmienia tak, by główka dziecka znajdowała się nad piersią (Ty w leżeniu na plecach, maluch leży na Tobie, pozycje siedzące, ale Twoje ciało jest odchylone do tyłu – taką pozycję łatwo uzyskać na bujanym fotelu).


Przy okazji obrotu na plecki pozwól mu na chwilę odpoczynku. Aby sprawnie obracać dziecko na boki, a potem na brzuch, wystarczy, jeżeli jedną rękę ułożysz między jego nóżkami, a drugą pod pupą. Wtedy trzymasz jego miednicę tak jak piłkę. Wystarczy obrót rąk i maluch sam zmienia pozycję.


Ząbkowanie, choroba, wklęsła brodawka, nieprawidłowe przystawianie do piersi, brak pokarmu i wiele innych – to wszystko może być przyczyną dlaczego niemowlę płacze przy karmieniu piersią. Przeczytaj opisy i rozpoznaj, który z przypadków dotyczy właśnie Ciebie. Nie przeleżał jeszcze spokojnie nawet po długim karmieniu, a pokarmu mam dużo jeszcze żadnej dłuższej chwili.


Co prawda sporo śpi i wtedy jest spokój, ale pory czuwania nie ma bo tak jak opisałam wyżej , albo jest przy cycku albo nerwy i płacz. Po karmieniu koniecznie potrzymać dziecko w pozycji pionowej,aż mu się beknie. Nie można wychodzić na spacer jak dziecko płacze trzeba.


Najważniejsze przy karmieniu piersią to nie wpadać w panikę. Niemowlak z psem Niemowl. Postępowanie przy bolących, popękanych lub krwawiących brodawkach. Być może warto skorzystać z doradztwa konsultanta laktacyjnego, by pokonać te przejściowe trudności w karmieniu piersią, by chwile z dzieckiem u piersi stały się niezapomnianymi, przyjemnymi chwilami pełnymi bliskości.


Martwię się okropnie #128577; Dotychczasowa ilość kupek 5-na dobę, moczu nie jestem w stanie sprawdzić, ale nie mniej niż 4-5. Przez ostatnie kilka dni Heniek jest bardzo niespokojny, nerwowy, stroi miny, w napadach płaczu wygina się i pręży. Synek był nerwowy przy piersi, głodny i marudził. Dlatego włączyłam do diety lactosan mama, by wzmocnić laktację, a przy okazji trochę mnie uspokoił dzięki melisie, więc przestałam jojczyć i z cierpliwością podeszłam do karmienia.


Spędziliśmy z Małym kilka dni w łóżku na spokojnym karmieniu i wszystko wróciło do normy. Wszystko zmienia się po południu, kiedy piersi stają się - w odczuciu kobiety - zbyt miękkie. Często myśli wtedy ,,mam za mało mleka. I zaczyna się niepokoić. A niespokojna mama = niespokojne dziecko, czyli awantura przy karmieniu, szarpanie z piersią itp.


Kiedy słyszymy płacz lub marudzenie niemowlęcia, pierwsze, co przychodzi nam do głowy, to myśl: Na pewno jest głodne. I rzeczywiście zwykle przy piersi lub butelce maluch szybko się uspokaja. Ale przyczyna rozdrażnienia dziecka może być też inna. Zaobserwowałam pewną powtarzającą się codziennie „przypadłość” mojego syna. Odpowiedzi znajdują się poniżej.


U mojej corki tez to wystepowalo ,ale niekoniecznie przy karmieniu. Ja podejrzewałam u mojej wzmożone napiecie miesniowe , bo znajomej dziecko mialo WNM i miala drzenie nozek. Ogromny ból przy karmieniu piersią często sprawia, że młoda mama rezygnuje z naturalnego karmienia.


Bolesność brodawek podczas i po karmieniu można jednak złagodzić. Co można stosować na poranione brodawki, żeby nie zaszkodzić dziecku? Oto kilka sprawdzonych sposobów.


Karmiła córkę w samolocie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty