wtorek, 31 marca 2020

Dziwne ruchy dziecka

Witam, pisze bo jestem przerażona i potrzebuję wsparcia może któraś z wam miała podobnie. W ciąży nie jestem ponieważ mam lat. Czy powinnam się tym martwić. Tez to odczuwam, tym bardziej ze zabezpieczamy sie z mezem podwojnie. Nie zawsze ale gdy nie jestem pewna skutecznosci w danym momencie antykoncepcji w postaci tabletek.


To moja druga ciąża i dlatego bardzo się martwię, bo nie pamiętam aby w pierwszej takie ruchy miały miejsce. Teraz już bardzo częste i wyraźne. Hej, jestem obecnie w 26tc.


Ruchy dziecka zazwyczaj są całkowicie normalne, ale od paru dni zdarza się coś dziwnego w sumie nawet nie wiem jak to dokładnie opisać. Zaczynam nagle czuć takie rytmiczne uderzenia, jakbym miała w sobie zegar, który tyka. Was zapytać odnośnie ruchów dziecka. Ja swoje poczułam tak wyraźnie że już wiedziałam że to to dzień przed tc (to moja pierwsza ciąża),ale. Jestem na tym samym etapie ciązy coTy.


Ponieważ to moja druga ciąża, poczułam pierwsze kopniaczki trochę wcześniej (ok. tyg.), ale na początku (przez jakieś 2-tygodnie) czułam je tylko wieczorem, gdy się połozyłam i bardzo uważnie “wsłuchiwałam” w poczynania maluszka. Witam, od kilku tygodni odczuwam dziwne ruchy jelit. Na początku byłam pewna, ze jestem juz w dość zaawansowanej ciąży i czuję ruchy dziecka (ze względu na brak miesiączki przez miesiące).


Ciąża została wykluczona, brak miesiączki okazał się problemem z hormonami, a ruchy - ruchami jelit. Witam, Od około miesiąca odczuwam dziwne ruchy dziecka (t.c) nie zawsze tak się dzieje,odczuwam też normalne ruchy,kopnięcia dziecka nie wiem jednak co to takiego te inne ruchy,mają miejsce w jednym czsie po dwóch stronach brzuchach,szybkie,intensywne wibracje jakby,nie odczuwam żadnego bólu poprostu bardzo szybkie drgania, tak jakby moje dziecko trzęsło się,nie wiem jak to. Dziś malutka wykonała strasznie intensywne ruchy, jakich jeszcze nie doznałam. Trochę mnie to wystraszyło bo ponoć w tych tygodniach dziecko ma już mało miejsca na fikołki, raczej na przeciąganie. Tiki nerwowe u dziecka to powtarzające się, mimowolne ruchy, np.


Czasem tikom towarzyszą dźwięki: chrząkanie, pociąganie nosem, cmokanie, powtarzanie jakiegoś słowa. Większość dzieci nie zdaje sobie sprawy z tików i nie jest w stanie ich kontrolować. Gwałtowne ruchy kończyn i prężenie mogą występować zupełnie bez powodu albo być reakcjami na zbyt niską lub zbyt wysoką temperaturę, hałas, światło, mokrą pieluszkę, a nawet przyzwyczajenie do „ciasnoty” w łonie mamy. Na pierwsze ruchy dziecka wyczekuje niecierpliwie każda mam, nawet ta doświadczona.


Dziwne zachowania dziecka podczas snu. Wśród pierworódek mogą się one jednak pojawić później niż u kobiet, które już rodziły - około 20. Mamy więcej niż jednego dziecka mogą się ich spodziewać w okolicy 14. Nasza corka (ktora teraz ma miesiecy) od okresu 7-miesiaca zaczela wykonywac dziwne ruchy nozkami. Jakby podciaganie do brzuszka, ruch tloczacy przy okazji bardzo sie przy tym meczac, pocic.


Ruchy dziecka - to jest ważne Te wzruszające kopnięcia dziecka niosą również cenne informacje, w jakiej ono jest formie. Dlatego: od drugiego trymestru ciąży lekarz będzie cię pytał o ruchy dziecka. Przygotowując się do wizyty, przypomnij sobie, jak często je czujesz i na ile są energiczne. Ruchy płodu w ciąży zaczynają się bardzo wcześnie, bo około siódmego tygodnia ciąży.


Kobiety, które są w ciąży po raz pierwszy, mogą zacząć je odczuwać nieco później - około nawet dwudziestego piątego tygodnia ciąży. Na pierwsze, delikatne ruchy dziecka w brzuchu czeka z niecierpliwością każda mama. Na początku nie są to kopnięcia, ale ledwie muśnięcia, więc przyszła mama może nie odróżniać ich np. Jak rozpoznać, że dane ruchy w brzuchu pochodzą właśnie z macicy? Mam pytanie odnośnie ruchów dziecka.


Mianowicie: mam łożysko na przedniej ścianie i od samego początku ginekolog uczulał mnie, że ruchy będą słabiej odczuwalne. Pierwsze ruchy poczułam jednak książkowo w 20-tym tyg. Faktycznie nie były jakieś bardzo mocne, ale jednak czułam je wyraznie.


Witam, Mój 4-letni synek dziwnie się zachowuje. Przerywa zabawę, zaczyna chodzić np. Zatrzymuje się przy kanapie, pochyla do przodu, mocno wpatruje się w kanapę, wykonuje przy tym odpowiedni grymas twarzy, lewą rękę opuszcza napiętą w dół tak jakby okazywał złość, a prawą także ma opuszczoną w dół przy czym nadgarstkiem wykonuje jakby ruchy. Dziecko ćwiczy poszczególne ruchy, a także całe ich sekwencje - siadanie, chwytanie, pełzanie, raczkowanie.


Małe dzieci rehabilituje się metodą Bobathów albo metodą Vojty. Pierwsza z tych metod polega na wykonywaniu ruchów za dziecko lub wspomaganiu jego własnych ruchów. Ruchy odbywają się w płaszczyźnie prostopadłej do długiej osi ciała, utrzymują się one podczas czuwania, zanikają natomiast podczas snu. Ich nasilenie może być wyjątkowo duże podczas podejmowania jakiejś innej, świadomej czynności, ruchom pląsowiczym towarzyszyć mogą mimowolne ruchy z zakresu twarzy (np. marszczenie czoła). Ruchy atetotyczne to powolne wijące się ruchy mimowolne kończyn, zwłaszcza dłoni i przedramion.


Są dość często spotykane u osób z mózgowym porażeniem dziecięcym. Zdarzają się też w opisanej wyżej pląsawicy Huntingtona, chorobie Wilsona oraz w niektórych innych rzadkich chorobach genetycznych. Tiki są dla dziecka przykrym doświadczeniem, zwłaszcza jeśli spotykają się z nietolerancją i niezrozumieniem otoczenia. Czasami rodzice nie wiedzą jak się zachować, karcą dziecko lub przeciwnie – traktują w sposób ulgowy.


Nie są to postawy właściwe. Terapia farmakologiczna zespołu Tourette’a u dziecka ma charakter objawowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty