czwartek, 31 października 2019

Czym myć psu zęby

Czyszczenie zębów jest tak samo ważne dla ludzi jak i dla psów. Wielu właścicieli często nie dba o higienę jamy ustnej swojego pupila. Poniżej znajdziesz porady jak skutecznie umyć psu zęby. Należy zakupić pastę oraz szczoteczkę do tego przeznaczoną. Ja osobiście polecę ci zestaw TRIXIE: Jak dla mnie jest świetny, jego cena również nie jest wysoka.


Możliwe, że pies będzie uciekał przy kontakcie z miętową pastą dlatego też polecę ci smakową, choćby tą: Pies mojej koleżanki wylizywał ją z tubki.

Poza tym wszelkiego rodzaju kostki pedigree nie są nic warte. Pod wpływem bakterii, które naturalnie występują w psim pysku, resztki te zamieniają się w dość łatwą do usunięcia płytkę nazębną. Na tym etapie wystarczy regularnie podawać psu twarde gryzaki lub szczotkować zęby. Dla niektórych psów zabiegi pielęgnacyjne są synonimem prawdziwego koszmaru.


Na logikę, jeśli coś jest nieprzyjemne lub nieprzewidywalne, to trzeba przed tym uciekać lub buntować się wierzgając ile sił w łapach. Z tego powodu pozornie nieskomplikowane zabiegi, stają się zmorą także psich opiekunów. W tekście wszystko, co musicie wiedzieć o prawidłowej pielęgnacji zębów psa.


Właściwa higiena jamy ustnej psa, kontrola stanu uzębienia i przeciwdziałanie powstawaniu kamienia nazębnego, to bardzo ważne elementy opieki nad czworonogiem, które pozwalają zapobiec wielu chorobom. Przyznam szczerze że zgłupiałem i nie wiedziałem co jej odpowiedzieć - zapytała takim tonem jakby to było oczywiste że myję psu zęby dwa razy dziennie.

W trakcie rozmowy okazało się że jej psiak znosi taki zabieg CONAJMNIEJ raz dziennie. Czy z nią jest coś nie tak, czy to ja jestem jakiś zacofany? Podstawowym i długofalowym aspektem, wpływającym na zdrowie zębów jest odpowiednie żywienia psa czy kota. Należy unikać podawania wyłącznie mokrej, miękkiej karmy. Wiele firm karmy o specjalnym składzie, wspomagające higienę jamy ustnej.


Bardzo dobrze psie zęby oczyszcza surowa, podana w całości marchewka. Kłopot tylko w tym, że nie każdy pies ją zje. Nieźle działa sucha karma - jednak jeśli pies nie jadł jej wcześniej, ciężko go będzie w wieku lat przestawić. Oral CleanCare nie stosowałam, ale pasty weterynaryjne owszem i moim zdaniem są OK.


Pies to najwierniejszy przyjaciel człowieka. Nikt chyba nie będzie zaprzeczał temu staremu przysłowiu. Większość z nas ma swoich psich przyjaciół. Nasz pies wymaga podobnej higieny jak my sami.


Zatem należy go szczotkować, kąpać oraz myć mu zęby. Jeśli nie będziemy dbać o zęby naszego pupila istnieje ryzyko, że nasz pies nabawi się próchnicy. A po co chcesz myć psu żeby? Są na to naturalne sposoby a nie jakieś pasty :) Moje psy mają po dwa lata a żeby mają bielusieńkie.


Dawaj psu regularnie kości do gryzienie,i wszystko co jest twarde,Nie dość,że pies wten sposób wyrabia sobie mięśnie, szczeka robi się mocniejsza to i zęby będą też czyste.

Ja nie wyobrażam sobie,żebym myła psu zęby,Moja poprzednia rottka. W końcu będziecie mogli w miarę spokojnie rozprowadzić pastę po wszystkich zębach. My myjemy zęby Snupkowi już lata, a i tak nie jest tym wielce zachwycony. Przyznajemy jednak, że zdarza nam się zapomnieć, by robić to codziennie.


Co do tej regularności, to jeśli ktoś bardzo chce, może próbować myć psu zęby razy dziennie. Sama nigdy nie czyściłam zębów swoim psom. Dostawały takie jedzenie i naturalne gryzaki, że nie miały kamienia.


Wiem jednak, że są psy - zwłaszcza starsze, u których dodatkowe mechaniczne czyszczenie zębów jest koniecznością. Moja współpracowniczka Joanna Kleczkowska opisuje, jak oswoić psa z czyszczeniem zęboacute;w i kiedy udać się do psiego dentysty. Pies cieszy się, gdy właścicielka myje mu zęby. Na nagraniu udostępnionym na jednym z portalów społecznościowych widzimy krótki filmik, na którym właścicielka psa myje mu zęby szczoteczką, przy tym odsłaniając jego ząbki i pukając do lekko w nosek.


O dziwo, pies wcale nie wygląda na niezadowolonego, a wręcz wydaje się. Oczywiście jedne psy mają większa, a inne mniejszą tendencję do odkładania się kamienia na zębach. Ale warto pamiętać, że psu zęby muszą służyć całe życie. Czy zaglądacie do psiej paszczy i sprawdzacie, jak to wygląda u Was? Przyznam się szczerze, że moje psy bardzo długo nie miały żadnych problemów z zębami.


W komplecie z pastą dostałam szczotkę. Moja suka zlizuje pastę i nie chce żeby jej jeździć szczotką po zębach. Od znajomych słyszałam, że pastę powinno się tylko nanieść na zęby i zostawić.


Czy wogóle takie mycie coś pomaga? Mycie zębów u psa powinno się odbywać łagodnymi i krótkimi ruchami. Nie należy przyciskać szczoteczki zbyt mocno do dziąseł, ani zębów. Trzeba pamiętać o zębach trzonowych, które są położone na tyle szczęki.


Najlepiej zacząć myć zęby przednie, a po nich tylnie. Każdy ząb jest unerwiony za pośrednictwem nerwów biegnących w korzeniu zębowym, przy czym niektóre zęby mają jeden, a inne kilka korzeni -pojedyncze mają siekacze i kły, zaś zęby przedtrzonowe czy trzonowe mają dwa lub trzy korzenie. Korzenie zębowe znajdują się w kości szczeki i umocowane są w zębodole. Od pewnego czasu mamy w domu dodatkowego członka rodziny - kundla znajdę.


W najbliższym czasie czeka nas mycie zębów. Jak pies jest już duży to trudniej go nauczyć mycia zębów, a maluszka można powolutku uczyć że to fajne jest. Po każdym takim myciu (na początku bardzo krótkim, żeby pies się nie zniechęcił) w nagrodę bym się z nim bawiła, żeby kojarzył mycie z czymś fajnym.


Po takim treningu powinno być dobrze jak już będzie starszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty