poniedziałek, 25 lutego 2019

Tik nerwowy mruganie oczami

Tik nerwowy mruganie oczami

Ostatnio zauważyłem,że często mrugam oczami i nie umiem tego powstrzymać zupełnie. Macie może jakieś sposoby? Witam, czy jest sposób wyleczyc taki tik nerwowy jak mruganie oczami ? Mój tata od jakiegoś roku ma problem z tikami. Chodzi o tiki nerwowe które polegają na tym że bardzo mruga oczami.


Jest to głównie sposowowane stresem. Był u lekarza który przepisał mu roznorodne tabletki. Ale to nic nie pomogło, teraz doszlo nawet do takiej sytuacji ze zamykaja mu sie oczy i nie moze ich przez jakis czas otworzyć.


Dzieci przeżywają różne sytuacje na swój specyficzny sposób. Z pozoru beztroski maluch może się denerwować lub się czegoś bać. Warto zauważyć, w jakich sytuacjach dziecko najczęściej mruga oczami, bo może się okazać, że jest to nic innego, jak tik nerwowy.


Przykładem takich ruchów są: grymasy śmiechu lub płaczu, mruganie oczami, marszczenie czoła, ruchy warg, wysuwanie języka, unoszenie brwi, unoszenie ramienia, odginanie głowy do tyłu, potrząsanie głową. Tiki głosowe (wokalne) – chrząkanie, pociąganie nosem, gwizdanie, głośne oddychanie, pokrzykiwanie, pohukiwanie, wzdychanie, śmiech. Skąd się biorą tiki nerwowe? Do głównej przyczyny pojawiania się tików nerwowych zalicza się niewłaściwą pracę mózgu. Poznaj nasze porady i ciekawostki na temat leków, kosmetyków, wyrobów medycznych oraz zdrowego stylu życia.


Tiki nerwowe zaliczane są do schorzeń o podłożu neurologicznym. Przyczynę ich powstawania upatruje się głównie w czynnikach genetycznych, anatomii i fizjologii mózgu, czynnikach środowiskowych oraz zaburzeniach w stężeniu przekaźników nerwowych. Ruchy tego typu dotyczyć mogą różnych mięśni - np. Tiki mogą wygasnąć samoistnie lub utrzymywać się pr. Najczęstsze tiki nerwowe u dzieci to mruganie oczami, pociąganie nosem, kaszel, wyłupienie oczu, zgrzytanie zębami itp.


Pojawiają się w nieznanym otoczeniu, przy oglądaniu telewizji, podczas gry na komputerze, w czasie komunikacji z nieznajomymi lub gdy pozostaje się w tej samej pozie przez długi czas. Symptomy zanikają całkowicie. Wzbudzają w rodzicach lęk, zaskoczenie i wstyd.


Maluch, który przewraca lub mruga oczami, wykonuje dziwne miny, przechyla głowę na jedną stronę, potrząsa nią czy wysuwa co chwilę język wymaga konsultacji lekarskiej. U mnie występują tiki nerwowe w miejscach publicznych. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Mam mimowolne ruchy głowy, ust, mruganie oczami. Tiki leczy neurolog i tam najpierw należy się udać,bo to może byc inna choroba neurologiczna,która jest często mylona z tikami,tym bardziej,że tiki zaczynają się już w dzieciństwie,więc najpierw bardzo dobry neurolog,a potem ewentualnie psycholog lub psychiatra,którzy mogą pomóc sie wyciszyć.


Ja tak miałam tez słyszalam,że mam tiki,a się okazało co innego. Czasem tikom towarzyszą dźwięki: chrząkanie, pociąganie nosem, cmokanie, powtarzanie jakiegoś słowa. Większość dzieci nie zdaje sobie sprawy z tików i nie jest w stanie ich kontrolować. Według klasyfikacji ICD tiki nerwowe dzielimy m. Są to pojedyncze lub liczne tiki ruchowe, głosowe występujące wielokrotnie w ciągu dnia. Plus nerwica myślowa, do której doszła lękowa.


Czy istnieje dla mnie pomoc? Czy to już będzie trwało do końca życia? Zaczęło się od tików, miałam je zresztą w dzieciństwie. Strzykanie karku, na dobry początek. Potem intensywne mruganie oczami.


Najczęściej tiki nerwowe występują u dzieci i nastolatków, rzadziej u dorosłych. Przeważnie tiki zanikają z wiekiem, ale mogą też utrzymywać się przez całe życie. Co bardzo istotne, w wielu przypadkach tiki nerwowe są zjawiskiem przemijającym. Za taki uważa się tik nerwowy, który trwa minimum tygodnie, ale mniej niż rok.


Możemy też mrugać odruchowo – na przykład ze zdziwienia lub przerażenia. Mruganie może być objawem tiku nerwowego, który należy leczyć. Ale czy kobiety mrugają częściej niż mężczyźni?


Ile razy mrugamy w ciągu roku? Dlaczego dzieci mrugają częściej niż dorośli? Oto faktów o mruganiu, o których nie mieliście pojęcia! Charakterystyczne jest to, że w przeciwieństwie do tików przejściowych, które mają raczej stały charakter, w przypadku choroby tiki początkowo mają charakter pojedynczego objawu (np. mruganie oczami), a z czasem (po tygodniach lub miesiącach) tiki.


Dodam, że od listopada mam nerwowy okres, bo poszłam na studia zaoczne do w ogóle nieznanego mi miejsca, przy tym mam wiele.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty