czwartek, 30 sierpnia 2018

Nerwowy 3 latek

Witam, Mam problem z zachowaniem u mojej 3-letniej już córeczki. Często zdarzają się jej ataki gniewu, np. Jestem mamą trzyletniego synka (w czerwcu skończył lata).


Synek do drugiego roku życia wiele nie mówił, na dzień dzisiejszy mówi pełnymi zdaniami, czasami pojawiają się echolalie, odpowiada pytaniem na pytanie, lub powtarza wypowiedziane zdanie kilka razy (zdarza się to jednak coraz rzadziej). Witam, ostatnio mam problem z moim letnim synem.

Na co dzień jest on bardzo wesołym, rozgadanym dzieckiem, martwi mnie jednak jego nadmierna wrażliwość. Dyskusja na temat: Strasznie nerwowa 3-latka - nie mam już siły! Rodzice Radzą - Kobieta - gorące dyskusje. Odp: Problem z nerwowym i histeryzującym 3-latkiem.


Mój -latek bardzo wrzeszczy gdy coś nie jest po jego myśli,wtedy staram się go ignorować i to wytrzymac -efekt jest taki,ze po jakimś czasie zajmuje się czymś innym. Do jedzenia nie zmuszam i czasem pozwalam na ominięcie jakiegoś posiłku. Nasz trzyletni Bartek jest bardzo nerwowy.

Jeżeli nie dostanie czegoś, na czym mu zależy, wpada w furię. Potrafi gryźć, wyzywać, krzyczeć i bić. Zazwyczaj nie stosujemy kar, ale zdarza nam się dać mu klapsa, bo nic innego już do niego nie dociera. Podobno to niezbyt dobrze, ale z drugiej strony, jeżeli nie będziemy reagować, to mały zacznie robić, co będzie chciał.


Jak postępować z nerwowym, nadpobudliwym i agresywnym dzieckiem. Czego unikać i jakie kroki przedsięwziąć, aby dziecko kłótliwe i obrażalskie, dokuczliwe stało się ponownie naszym ukochanym aniołkiem. Czy 5-latek ma prawo tak się zachowywać? Mój syn ma obecnie roku. Poniżej opis przebiegu jego rozwoju i aktualny stan (z naciskiem na to, co mnie niepokoi i co może być istotne w ocenie jego zdrowia).


Chodzi mi tylko o jedno: czy tego typu zachowania mogą i zdarzają się chłopcom w jego wieku, czy jednak coś jest na rzeczy. Właściwie nieustannie szuka potwierdzenia miłości i skupienia na nim uwagi. Tiki nerwowe u dziecka to powtarzające się, mimowolne ruchy, np.


Większość dzieci nie zdaje sobie sprawy z tików i nie jest w stanie ich kontrolować. Dziecko nerwowe i niespokojne może nam się wydawać niegrzeczne. Nadpobudliwy brzdąc stroi miny, obgryza paznokcie, bezustannie mówi lub wydaje dziwne odgłosy, wierci się i macha rękami, ciągle o coś się raniąc.

Skąd bierze się nerwowość dziecka? Być może przyczyna tkwi głębiej - nadpobudliwość i nerwowość to reakcja, wynikająca z braku więzi z własnym ciałem. Nerwowy latek - pattinapisał w wychowanie: Mam letniego syna. Niepokoi mnie jego zachowanie.


A w zasadzie to niepokoją mnie opinie innych o jego zachowaniu. O rety i już zagmatwałam. Opiszę od początkuSyn zawsze był nieśmiałym dzieckiem, nie lubił kontaktów z innymi ludźmi.


Gdy skończył latka poszedł do przedszkola. Mąż od trzech miesięcy przebywa za granicą, przyjeżdża tylko na dwa weekendy w miesiącu i on sam jest. Co bardzo istotne, w wielu przypadkach tiki nerwowe są zjawiskiem przemijającym. Za taki uważa się tik nerwowy, który trwa minimum tygodnie, ale mniej niż rok. Tak właśnie bywa u dzieci, u których zaburzenia tikowe mogą objawiać się w pewnym okresie ich życia (zazwyczaj podczas dojrzewania), po czym odnotowywane jest (najczęściej samoistne) ustąpienie tych mimowolnych czynności ruchowych.


Niezależnie od tego jaką przyczynę podejrzewasz u swojego dziecka, jeśli latek nie mówi musi zdiagnozować go specjalista. Jeśli okaże się, po wizycie u logopedy, lekarza pierwszego kontaktu, laryngologa, psychologa czy neurologa, nie znajdziecie bezpośredniej przyczyny opóźnienia rozwoju mowy, nie panikuj. Tak mojemu dziecku nie przeszło po wizytach u neurologa,co gorsza stan się pogarsza co troche jeden tik ustepuje a przychodzi następny. Kreci głowa to już minęło jakieś dziwne zachwyty i jeszcze doszło przeklinanie cicho ale ja to słyszę. Ja nioe daję rady,może to moja wina staram się nie zwracać na to uwagi.


Modlę sie a potem płaczę. Czasem nie wytrzymuję i krzyczę w głos.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty