piątek, 17 kwietnia 2020

Jak wyciszyć dziecko

Staraj się współpracować ze szkołą, przedszkolem do którego uczęszcza twoje dziecko - dbaj o jego pozytywny wizerunek w oczach innych. Baw się razem z dzieckiem. Są zabawy, które mogą powoli ale dość skutecznie mogą pomóc wyciszyć dziecko i poprawić jego funkcjonowanie szkolne i społeczne. Dziecko nerwowe, nadpobudliwe.


Jak postępować z nerwowym, nadpobudliwym i agresywnym dzieckiem. Re: jak wyciszyć dziecko ?

Dla pocieszenia powiem Ci, że ja mam jeszcze gorzej. Mój Bartus, po kąpieli i po dużej porcji ciepłego mleka dopiero się rozkręca #128521; i nie przeszkadza mu, ani zgaszone światło, ani cisza w domu, zaczyna biegać i wariować i tak jest do godz. Powyżej przedstawiłam Ci aż różnych zabaw, które są odpowiedzią na to pytanie. Jeśli jednak Twoje dziecko nie radzi sobie z nimi i stosuje przemoc lub agresję, to nie lekceważ problemu i sięgnij po pomoc. Czasem rodzice uważają, że to „słodkie”, gdy 4-latek bije albo szczypie mamę.


Jak wyciszyć dziecko z podejrzeniem ADHD? Moja córka ma chyba ADH jest bardzo ruchliwa, na niczym nie może się skupić, mam z nią same problemy. Jest jeszcze mała, więc podobno nie można jeszcze zdiagnozować czy to ADH ale ja jestem pewna, że ma ADHD.

Czy są jakieś leki, które mogę stosować, żeby ją wyciszyć? Spokojny, zrelaksowany tembr dorosłego (o który trudno, gdy dziecko jest marudne, a my zmęczeni), potrafi zdziałać cuda. Nieważne, co śpiewamy, co opowiadamy oraz czy fałszujemy, ważne, by robić to spokojnie, w przeciwnym wypadku dziecko zamiast się uspokoić i wyciszyć, będzie płakało jeszcze głośniej. Jak bowiem można uspokoić i wyciszyć rozbrykane dziecko?


Pomogą w tym odpowiednie zabawy. Wszyscy rodzice wiedzą, że to właśnie wieczorami dzieci bawią się najlepiej i mają najwięcej pomysłów. Nie w głowie im wtedy pójście do łóżka, a każda próba ułożenia do snu z reguły kończy się marudzeniem.


Jest to dziecko bardzo ruchliwe, może nawet nadpobudliwe, z trudem umiejące bawić się samodzielnie. Do tego jest bardzo wrażliwy na wiele bodźców głównie dotykowych i słuchowych. Bardzo łatwo ulega emocjom - od radości do skrajnej histerii. Dużo sytuacji, w których nie może osiągnąć tego, co chce powodują u. Objawy nadpobudliwości z wiekiem maleją, a w miarę jak dziecko staje się coraz bardziej dojrzałe, coraz lepiej radzi sobie ze swoimi ograniczeniami.


Ja taki błąd robiłam, ale teraz poprostu patrze na zegar dziwaczne trochę, ale faktycznie widzę, że minut na rękach to długo. Agresja u dziecka budzi nasz sprzeciw, ale nie zawsze wiemy jak sobie z nią radzić. Agresywne dziecko nie jest marzeniem żadnego rodzica, choć świetnie wiemy, że każdy z nas ma w sobie negatywne emocje, przejawiające się czasem agresją.


Chciałabym wiedzieć, jakie konkretnie techniki można zastosować, żeby wyciszyć bardzo w danej chwili pobudzonego, głośnego ucznia z ADHD w wieku lat, który dodatkowo wkroczył w fazę buntu i odmawia współpracy, nie jest zainteresowany udziałem w lekcji, zachowuje się bardzo nierówno. Mnie łatwo się wyciszyć, kiedy wypełnię wszelkie obowiązki. Jak mam taki dzień bez nich, to jest tak - dobry film, spacer, joga lub rower albo jedno i drugie, książki (najpierw poważniejsze, potem rozrywkowe) i wtedy owszem, czuję się zrelaksowana, wypoczęta psychicznie i gotowa rozkoszować się tu i teraz.

Nie od dziś wiadomo, że irytujące dziecko równa się zdenerwowany rodzic. Pamiętaj, że dziecko to też człowiek i jemu też może zdarzyć się gorszy dzień. Nie wiem czy to zachowanie jest normalne, ale mogęCi powiedzieć że u nas jest to samo… Moje dziecko ostatnio zasypia w zasadzie na stojącą, tzn. Warto zadbać o to, by z czasem stworzyć zestaw zwyczajów i rytuałów związanych z kładzeniem się, które pokażą maluchowi, że pora już spać, i które będą sygnałem, że czas uspokoić się i wyciszyć. Stworzenie takiego „rytuału zasypiania” będzie pomocne zarówno dla niemowląt, jak i dla starszych, kilkuletnich dzieci.


Polecam wyciszenie zabawek. Zabawki nadal słychać - po prostu już nie są nadmiernie głośne. Czy znasz sposoby na wycieszenie swojego maluszka przed snem? Czy stosowałaś już jakieś i masz swój sprawdzony sposób? Po ciepłej kąpieli, delikatnym i przyjemnym masażu czas na trzeci.


Za każdym razem, kiedy to zrobisz, będziesz musiał się wyciszyć. Witam Mam problem ze spaniem synka. Nikodem ma niespełna latka. Problem nie dotyczy samego zasypiania tylko pojawia się w nocy. Mianowicie gdy dziecko już śpi, po około 2-godzinach budzi się z płaczem, wrzaskiem i rzuca się w łóżeczku, tak jest kilkukrotnie w czasie nocy.


Zdrowy, spokojny sen jest niezbędny dla prawidłowego rozwoju dziecka. To właśnie podczas snu maluch przetwarza i zapamiętuje zdobyte w ciągu dnia informacje, regeneruje organizm, gromadzi energię na kolejny dzień, a także rośnie. Podpowiadamy co zrobić ,aby wyciszyć malucha przed snem i pomóc mu zasnąć.


Codzienne rytuały Niemal każde dziecko lubi rytuały i powtarzalność. Jeśli spojrzymy na dziecko przez pryzmat rozwoju i kształtowania się jego mózgu to zrozumiemy, że jego histerie, wymuszania, płacze nie są robieniem nam na złość. Nasze dziecko dopiero się uczy swoich emocji, dopiero stawia swoje pierwsze chwiejne kroki w tym wewnętrznym, zawiłym emocjonalnym świecie. Utwierdzaj dziecko w tym, że jest kochane - okazuj miłość i czułość. Nie lekceważ tego, co maluch komunikuje swoim płaczem, złością, niepokojem.


Roztropnie stopniuj trudności (np. przyzwyczajaj dziecko do rozstań z mamą – na początku Twoja nieobecność nie może być zbyt długa). Nadpobudliwość ruchowa i emocjonalna nie pozwalają mu jednak skupić się na wykonywaniu określonych zadań. Co zrobić, by wyciszyć malucha? Bardziej serio, to po prostu zapomina się wyłączyć domofon, jak dziecko idzie spać w południe. Jeszcze trzeba pamiętać o jego ponownym włączeniu.


Jak więc wyciszyć domofon, do takiego poziomu, by nie budził śpiącego dziecka? Trafił mi się do wyciszenia unifon Laskomex. Poradnia jest placówką, w której pracuje zespół specjalistów, dokładający wszelkich starań, by jak najlepiej służyć wsparciem, swoją wiedzą i umiejętnościami osobom potrzebującym pomocy psychologiczno - pedagogicznej, w równej mierze dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom.


Gwarantujemy szeroką ofertę świadczonej pomocy. Jako dziecko dużo czasu spędziłam w szpitalu. Wtedy wyobrażałam sobie, że mam pod ręką statek kosmiczny, wypełniony poduszkami, pufami i pluszakami.


Mogłam nim odlecieć, ile razy chciałam. Wyobrażanie sobie tego ciepłego, miękkiego i bezpiecznego miejsca bardzo mi pomagało. Ta intuicyjnie odkryta metoda przydawała mi się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty