piątek, 31 stycznia 2020

Ból pośladka

Ból pośladka ma wiele przyczyn. Rwący ból pośladku promieniujący na nogę to z reguły objaw rwy kulszowej lub mięsień pośladkowy średni. Często pojawia się w ciąży. Dolegliwości mogą być bardzo uciążliwe i długotrwałe.


Chorzy często przez długi czas chodzą od lekarza do lekarza w celu uzyskania prawidłowej diagnozy oraz leczenia. Przyczyny bólu pośladka są zróżnicowane.

Mięśnie pośladka bolą w wyniku przeciążenia, może dojść do naderwania ścięgien czy powstania stanów zwyrodnieniowych. Zdarza się, że ból promieniuje do pośladków z nóg – bioder bądź kolan. W czasie wywiadu należy ustalić, czy ból w pośladku pojawia się pod. W tym przypadku dolegliwości są odczuwalne bez względu na to, po jakim terenie się przemieszczamy.


Ból ma tendencję do tego, aby promieniować, zwykle do bioder oraz kolan. Ze względu na liczne struktury znajdujące się w obrębie pośladka, ważnym aspektem terapii jest diagnostyka, która pozwala wskazać przyczynę dolegliwości. U kobiet w ciąży ból pośladków związany jest z rosnącą masą ciała i powstającymi w związku z tym dysproporcjami w stosunku do wzrostu.


Dzień dobry, proszę o odpowiedź w mojej sprawie a mianowicie od dwóch tygodni mam silne bóle w pośladku z prawej strony.

Przechodzący ból ciągnie się do uda. Najbardziej bolesne jest wtedy gdy, się podnoszę z pozycji siedzącej lub gdy jestem nachylona. Część z nich to ból mięśni pośladka na przykład po treningu albo po zastrzyku, a część to promieniujący ból kości ogonowej.


Niestety ból po zastrzyku domięśniowym może być bolesny niezależnie od sposobu wbicia igły. Nieda sie często tego zrobić inaczej jak tylko w bolący sposób. Od ośmiu miesięcy walczę z bólem kręgosłupa lędźwiowego, który promieniuje do prawego pośladka. Mogę spać tylko na lewym boku ale na plecach już nie bo wtedy ból jest nie do zniesienia.


Nie mogę wtedy nawet ruszać prawą nogą. Leczenie polega na stosowaniu specjalnych zastrzyków oraz nowoczesnych blokad. Odpowiednie ćwiczenia mogą również bardzo pomóc. Ból nogi w pachwinie promieniujący do uda, pośladka i łydki Dzień dobry, d tygodni z różnym natężeniem bólu (od lekkiego do bardzo silnego) boli mnie noga w lewej pachwinie. Promieniujący Ból W Górnej Części Lewego Pośladka.


Od dłuższego czasu (kilku miesięcy) podczas intensywniejszego chodzenia lub spacerowania odczuwam niesamowity ból w górnej części lewego pośladka wraz z bólem dolnego odcinka kręgosłupa. Ból był spowodowany trwałym obkurczeniem mięśni okołomiednicowych w efekcie jedna noga byla krótsza od drugiej o ok. Po min na kozetce wyszłam z gabinetu bez bólu i bez koniecznej wg niektórych operacji.


Mam to samo i już od roku się z tym męczę stwierdzono po rtg małe nie prawidłowości w kręgosłupie niby kość miednicy może się żle układać i można odczuwać bule nerwu rwy kulszowej. Pośladek jest twardy i gorący, nie mogę w ogóle go dotykać bo odczuwam straszny ból, a o siadaniu na nim nie ma mowy.

Ponieważ przebywam za granicą zgłosiłam się do tutejszego szpitala. Po badaniu lekarze stwierdzili ze jest to ropień okołoodbytniczy i trzeba przeprowadzić zabieg. Teraz jest tak że boli cała noga, od pośladka przez wewnętrzną stronę uda do zewnętrznej strony kostki.


Mam uczucie mrowienia, drętwienia i przemrożenia szczególnie okolic kostki. Dziewczyny, poradźcie - tydzień po porodzie zaczęły potwornie boleć mnie plecy, a właściwie czuję potworny ból w lewym pośladku, jak żle stanę, jak chodzę, jak leżę i przewracam się z boku na bok. Ból jest ciągły, w zasadzie nie ma chwili bez niego. Ból z lewej strony pośladka i uda.


Jestem w ciąży i martwię się czy moje dolegliwości nie będą miały wpływu na dziecko. Mianowicie chodzi o to że od tygodni odczuwam bóle z lewej strony uda,okolic pośladka. Zazwyczaj rano i wieczorem gdy chcę wstać,lub się. Nasilone dolegliwości w czasie chodzenia mogą zwiastować pojawienie się choroby zwyrodnieniowej stawów biodrowych.


Ból w prawym pośladku lub ból lewego pośladka może znacząco. Czy rwący ból kręgosłupa lędźwiowego promieniujący do pośladka to objaw rwy kulszowej? Podziel się ze znajomymi.


Ten ból może promieniować tylko do uda, a czasem nawet do łydki lub palców stopy. Mam taki probleczasem jak siedzę albo stoję, w górnej części pośladka łapie mnie taki kłujący ból jakby skurcz. To tak bardzo boli, jakby mi ktoś igłe wbił w poślada.


Strasznie kłucie i rozpieranie czasem jak siedze i mnie złapie to az chwile siedze nieruchomo wyprostowana i. Z czasem obszar bólu powiększyła się do środkowej części pośladka. Nie wyczuwam żadnej opuchlizny, ale wydaj mi się, że tkanka w tym miejscu są nieco za twarda. Przy dotykaniu ból nie występuje lub jest bardzo lekki.


Zauważyłem również, że pośladek robi się zimny w miejscach występowania bólu. Ból, w wyniku problemów lokalizujących się w samym stawie biodrowym, umiejscawia się zazwyczaj na wewnętrznej powierzchni uda, pachwinach. Ból na zewnętrznej powierzchni uda lub pośladka sugeruje problem wywodzący się z tkanek miękkich otaczających staw (mięśnie, ścięgna, więzadła, kaletki maziowe).


Ja miałam ból pośladka z promieniowaniem na udo (z tyłu). Lekarz stwierdził, że to rwa kulszowa i pomóc mogą jedynie zastrzyki z witaminy B (podomierz bardzo bolesne). Na szczęście mi przeszło samo – ok 19tyg ciąży.


Ból w zespole mięśnia gruszkowatego lokalizuje się w rejonie pośladka (uczucie drętwienia pośladka) oraz bocznej powierzchni uda (okolica krętarza większego kości udowej – przyczep mięśnia). Jest on głęboki, przeszywający i bardzo wyraźny, z charakterystycznym promieniowaniem wzdłuż nogi, nawet do stopy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty